اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایرج راد:

ناتوانان از صحنه تئاتر خارج می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه تئاتر ایران گفت: در صورت ایجاد امکانات و اجرای هر شب تئاتر گروه‌هایی که از لحاظ محتوایی و اجرایی ناتوان هستند از صحنه تئاتر خارج می‌شوند.

ناتوانان از صحنه تئاتر خارج می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ایرج راد پنجشنبه‌شب در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر مهر در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی این شهرستان اظهار داشت: وقتی با تأمین بودجه کافی و امکانات هر شب تئاتر بر روی صحنه برود تماشاگر جذب کار گروهی و پرمحتوا شده و آثار کم‌ارزش از رقابت خارج شده و این گونه جریان تئاتر در سراسر کشور شکل می‌گیرد.

وی بودجه در نظر گرفته شده برای تئاتر در سراسر کشور را بسیار ناچیز خواند و افزود: با وجود افزایش بودجه تئاتر-که البته به دلیل کسر بودجه تمام آن اختصاص نمی‌یابد- باز هم این بودجه برای این هنر تأثیرگذار بسیار ناچیز است.

به گفته وی در حال حاضر 3 میلیارد تومان برای تئاتر در تهران و 3 میلیارد تومان برای تئاتر کل ایران اختصاص داده شده که بودجه بسیار کمی است.

این پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون تصریح کرد: تئاتر در حقیقت یک هنر و تخصص است که برای نیل به نقطه مطلوب نیازمند آموزش‌های سخت بوده و فراهم کردن زمینه‌های آموزشی برای هنرمندان همکاری و همدلی مسئولان را می‌طلبد.

راد، وجود سالن‌های اجرا، تمرین و آموزش را از جمله نیازهای اساسی هنرمندان عرصه تئاتر ذکر و عنوان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که به تئاتر به دلیل شگفتی آن نگاه دیگری داشته باشند چراکه برای زنده نگه داشتن و شکل‌گیری تئاتر باید نگرشی عمیقانه به آن معطوف کرد.

وی از هنرمندان تئاتر به عنوان افراد مظلوم یاد و عنوان کرد: هرگز حق این هنرمندان از نظر مالی و مادی تأمین نمی‌شود و برای آنها لبخند رضایت تماشاگران قابل قیاس با هیچ تقدیر مالی نیست.

راد تأکید کرد: هنر تئاتر از گونه‌ای تقدس، وارستگی، خشوع، پاکی، عشق و انرژی برخوردار است و اجرای تئاتر واقعی بدون انرژی و صداقت امکان‌پذیر نیست.

وی، برگزاری هشت دوره جشنواره ملی تئاتر مهر در کاشان را ارزشمند و مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: امید است با تأمین امکانات مورد نیاز بزودی کاشان به خانه تئاتر ایران بپیوندد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول