اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت تئاتر آبپخش تجلیل شد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور مردم و مسئولان، حاج سید محمود هدایت پیشکسوت تئاتر آبپخش تجلیل شد.

پیشکسوت تئاتر آبپخش تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش بعد از ظهر امروز در آیینی باشکوه از هنرمند پیشکسوت تئاتر آبپخش حاج سید محمود هدایت تجلیل شد.

در این آیین ایرج صغیری پیشکسوت تئاتر استان و از چهره‌های ماندگار تئاتر کشور ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری برنامه‌هایی در قدردانی از هنرمندان اظهار داشت: احترام به مقام پیشکسوت موجب رشد و پویایی نسل جدید و تازه نفس می‌شود؛ هنرمندان سعی کنند با تکیه بر خلاقیت و با تکیه بر سرمایه‌های بومی آثارشان را خلق کنند.

وی افزود: استان بوشهر دارای جایگاه ویژه‌ای در هنر تئاتر است و امیدوار هستیم روزبه‌روز شاهد رشد و پیشرفت هنرمندان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش نیز بیان کرد: افتخار می‌کنیم به اینکه در سال گذشته در حوزه هنرهای نمایشی برنامه تجلیل از پنج پیشکسوت تعزیه آبپخش شیخ حسن بحرانی، حاج محمد اخلاقی، محمد حسین سبحانی، بختیار سلطانی و علی زنگویی از سوی این اداره برگزار شد و امسال افتخار تجلیل از هنرمند پیشکسوت تئاتر حاج سید محمود هدایت را با حضور استاد ایرج صغیری در کارنامه فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش ثبت خواهیم کرد؛ باشد که فرصتی برای الگوبرداری هنرمندان جوان در مسیر کاری خود فراهم آورد.

محمد نجفی گفت: سیاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نمایش اصالت دادن به کار و فعالیت و توجه به تواضع و تعهد هنرمندان بود و هرگز وارد حاشیه و حاشیه‌سازی نشد.

 رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر نیز یادآور شد: این موجب خوشحالی است که در مراسم تجلیل از یک هنرمند پیشکسوت تئاتر تمام مسئولین رده بالای یک شهر حضور داشته باشند و این نشانگر اهمیت این موضوع است.

محمد مظفری اذعان داشت: امید آنکه این حضور پر رنگ بتواند زمینه حمایت هر چه بیشتر از گروه‌های هنری و هنرمندان را نیز در پی داشته باشد.

بر اساس این گزارش سید محمود هدایت فعالیت تئاتری را به شکل کلاسیک از سال 1358 در آبپخش آغاز کرد و به عنوان معلم هنر دانش‌آموزان زیادی را با دنیای هنر آشنا کرد.

در این مراسم همچنین از دو هنرمند پیشکسوت دیگر تئاتر سید ابوالقاسم موسوی و آقای جعفر طوسی نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول