اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

8 استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه یک لرستان حضور دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در لرستان حضور دارند.

8 استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه یک لرستان حضور دارند

حجت الاسلام علی اسماعیلیان صبح امروز در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در لرستان به خبرنگار فارس گفت: بیش از 150 هنرمند تئاتری مطرح کشور در قالب 15 گروه صبح و عصر از امروز کار خود را در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در لرستان آغاز کردند.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور با بیان اینکه این جشنواره امروز سوم آبان‌ با اجرای نمایش یک خواب آرام آغاز شده است،گفت: در این جشنواره استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، کرمانشاه، اصفهان، البرز، مرکزی، گیلان و اردبیل شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تالار شهید آوینی، پلاتو شیدا و پلاتو کانون پرورش فکری برای اجرای 15 نمایش شرکت ‌کننده در این جشنواره پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مسعود رایگان، فرهاد مهندس‌پور و نادر برهانی داوری آثار بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای را برعهده دارند، افزود: داوران این جشنواره از امروز تا پنجم آبان‌ماه نمایش‌های اجرا شده را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اسماعیلیان تصریح کرد: پلاتوی شیدا، کانون پرورش فکری و تالار شهید آوینی، سالن‌های نمایشی‌ای هستند که آثار این جشنواره در آنها به اجرا در می‌آید.

وی نمایش «یک خواب آرام» به نویسندگی و کارگردانی سجاد انصاری از زنجان،« 3:25 به وقت رم» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا سام خانیان از کرج، «یک قطره خون» به نویسندگی رسول بانگین و کارگردانی علی محمدزاده از پارس‌آباد مغان و همچنین نمایش «دن کاملیو» به نویسندگی کورش نریمانی و کارگردانی احسان جانمی از اصفهان را از نمایش‌های نخستین روز جشنواره اعلام کرد.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور ادامه داد: در دومین روز از جشنواره بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در خرم‌آباد نیز نمایش «بخش شماره شش» به نویسندگی و کارگردانی پیمان کریمی از اصفهان، «برزیلیا» نوشته باقر سروش و کار کیارش محمدرضایی از زنجان، «روی پای سالمم تکیه کن» به نویسندگی صدیق جمالی و کارگردانی نیره غائب‌زاده از تبریز، «کولاژ» به نویسندگی ناتاشا محرم‌زاده و کارگردانی رضا فتوت‌خواه از رشت و «خیال نوشته» محمدرضا زندی و کارگردانی محمد معراجی از کرمانشاه به روی صحنه می‎رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در سومین روز بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور «اجرای وقتی از خمین»، «همه دزدها دزد هستند» به نویسندگی علی پوریان و کارگردانی کامران قربانی از تبریز، «برادری» نوشته و کار محمد کورش نیا از کرج،‌ «آهسته با گل سرخ» به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی یعقوب صدیق جمالی از آذربایجان شرقی و «خون و ماتیک» به نویسندگی صحرا رمضانیان و کارگردانی درند و زندی از کرمانشاه را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور ششم آبان‌ماه در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برپا می‌شود، یادآور شد: بعد از ارزیابی‌های هیئت داوران از نمایش‌های به اجرا درآمده، چند اثر نمایشی براساس نظر داوران به سی و یکمین جشنواره سراسری تئاتر فجر راه خواهند یافت.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور برگزاری جلسات نقد و بررسی و تحلیل نمایش‌های اجرا شده توسط کارشناسان این عرصه را یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره برشمرد و گفت: برای برگزاری بهتر این جشنواره، پنج کمیته شامل تبلیغات، پشتیانی، اطلاع رسانی، داوری و نقلیه از چند ماه قبل در دبیرخانه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در خرم‌آباد فعال شده است.

وی هدف از این جشنواره را ایجاد ارتباط بین هنرمندان با اساتید سطح ملی ارتقای فرهنگ و ... عنوان کرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول