اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز هنرهای نمایشی اصفهان:

3 تئاتر خیابانی از اصفهان به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز هنرهای نمایشی اصفهان گفت: با اعلام طرح‌های پذیرفته‌شده در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش خیابانی، سه طرح تئاتر خیابانی از اصفهان پذیرفته شدند.

3 تئاتر خیابانی از اصفهان به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

رسول هنرمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سه نمایش خیابانی «خطر، کارگران مشغول کارند» به نویسندگی اصغر خلیلی و کارگردانی اسماعیل صرامی، «دومینوی سقوط» به نویسندگی حسین عبداللهی و کارگردان بهنام شمسایی و «مرغ و پله» به نویسندگی و کارگردانی آزاده کمال بروجردی سه طرحی است که برای شرکت در این جشنواره پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: هیئت انتخاب طرح‌های بخش تئاتر خیابانی متشکل از محمود فرهنگ، محمدحسین ناصربخت و علی شوندی تعداد 38 طرح از میان 332 طرح متقاضی را برای ورود به مرحله تمرین، برگزیدند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی اصفهان با بیان اینکه انتخاب تئاتر برای جشنواره تئاتر فجر از چند راه امکان‌پذیر است، تصریح کرد: یک راه شرکت در جشنواره تئاتر استانی است که نمایش‌های پذیرفته‌شده در آن به جشنواره تئاتر منطقه‌ای معرفی شده و تئاترهای پذیرفته شده در این جشنواره نیز به  جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند که هم از اصفهان دو تئاتر «دن کامیلو» به کارگردانی احسان جانمی و «بخش شماره شش» به کارگردانی پیمان کریمی به جشنواره منطقه دو که هم‌اکنون در خرم‌آباد حال برگزاری است، راه یافته‌اند.

وی ادامه داد: راه دیگر ارسال مستقیم متن به جشنواره تئاتر فجر است که در صورت پذیرفته‌شدن متن، کارگردانان به تمرین و تولید نمایش پرداخته و تئاترها وارد مرحله بازبینی‌شده و در صورت پذیرش به جشنواره فجر راه پیدا می‌کنند که سه تئاتر خیابانی نام‌برده از این جمله هستند.

هنرمند تصریح کرد: همچنین پذیرفته‌شدگان در جشنواره‌های معتبری مانند جشنواره فتح خرمشهر که از سوی مرکز هنرهای نمایشی در سراسر کشور برگزیده می‌شوند، نیز برای بازبینی به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شوند که تئاتر «زندگی با طعم سس تند» به کارگردانی مرتضی ریحانی از این جمله است.

وی با بیان اینکه متن نمایش « مونوپلی» به نویسندگی حسین عبداللهی نیز از نمایش‌های معرفی شده به جشنواره فجر است، اضافه کرد: هم اکنون از اصفهان شش نمایش شانس پذیرفته‌شدن در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را دارند، اما هنوز پذیرش هیچ‌کدام از آنها قطعی نیست.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول