اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان مطرح کرد

نقش بی‌بدیل تئاتر در اعتلای اخلاق و انسانیت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تئاتر می‎تواند در اعتلای اخلاق و انسانیت نقشی بی‌بدیل داشته باشد.

نقش بی‌بدیل تئاتر در اعتلای اخلاق و انسانیت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در پیام حجت‎الاسلام علی اسماعیلیان به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور آمده است: تئاتر به عنوان یکی از قدیمی‎ترین هنرها از جایگاه والایی برخوردار است و می‎تواند در اعتلای اخلاق و انسانیت نقشی بی‎بدیل داشته باشد.

وی افزود: بدون تردید هنر نمایش به سبب برخورداری از خصلت‌های ویژه و ابعاد گسترده به عنوان یکی از انسانی‌ترین هنرها معرفی می‎شود.

اسماعیلیان یادآورشد: در تئاتر شاهد بروز حرکت، پویایی و همدلی هستیم تا این عوامل در کنار هم منجر به خلق هنری شوند که ره‌آوردش چشم اندازی به سوی روشنی، معرفت و حقیقت است، ثمره چنین ره‌آوردی بیداری ذهن مخاطب و تاثیر بر روح و جان اوست و این  یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز نمایش با دیگر هنرهاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تئاتر رسالت تببین انسانی‎ترین رفتار و احساسات بشری را بر عهده دارد و این فرصت مغتنمی است، در وسعت منطقه‎ای از میهن اسلامی که در آن انتظار بروز خلاقیت، انتقال تجربه، خلق هنر ناب و انتقال آرمان های انقلاب به نسل‎های بعد، می‎رود.

در ادامه این پیام آمده است: برگزاری چنین جشنواره‌هایی اقدام شایسته‌ای است که کارکردهای پیدا و پنهان بسیاری دارد و در صورت برگزاری مناسب و هدفمند می‌تواند مجالی برای تربیت، نقد تعامل و تبادل تجارب و در نهایت بستری برای رونق و رشد تئاتر کشور باشد و این بر عهده‌ی هنرمندان فرهیخته‌ این عرصه است، تا با احساس مسئولیت، درک شرایط و خلق آثار غنی، سطح‌ توقع مردم به عنوان مخاطبان اصلی را ارتقاء ببخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به سهم خود از همه پیشکسوتان و هنرمندان پرتلاش تئاتر استان که متعهدانه در سال‌های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با خلق آثاری برجسته جایگاهی مطلوب برای استان رقم زده‌اند تشکر و قدردانی نموده، امیدوارم با تداوم حمایت‌های همه جانبه مسئولان محترم استانی و کشوری این روند تکاملی ادامه یابد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول