اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

تب کریمه‌کنگو جدی است، شهروندان از ذبح دام در معابر خودداری کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: بیماری تب کریمه کنگو جدی است، شهروندان از ذبح دام در معابر خودداری کنند.

تب کریمه‌کنگو جدی است، شهروندان از ذبح دام در معابر خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در سالن اجتماعات فرمانداری مشهد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: تب کریمه‌کنگو بسیار جدی است و تا به حال سبب مرگ دو نفر شده است؛ مردم باید این مسئله را جدی بگیرند و از ذبح دام در معابر در روز عید خودداری کنند تا سلامت خود و سایر شهروندان را به خطر نیاندازند.

وی افزود: کشتارگاه صنعتی مشهد برای ذبح دام‌های مردم در روز عید آمادگی کامل دارد و شهروندان مشهدی می‌توانند دام خود را به این کشتارگاه برده و در محیطی سالم ذبح شرعی کنند.

وی ادامه داد: در روز عید قربان تیم‌های کنترل و نظارت دامپزشکی مشهد در سطح شهر حضور خواهند داشت و اجازه نخواهند داد دام غیر سالم به فروش رفته و ذبح شود.

فرماندار مشهد تصریح کرد: محل‌هایی در شهر برای فروش دام سالم  به مردم در نظر گرفته شده است و کشتارگاه صنعتی مشهد نیز آمادگی کامل برای ذبح شرعی دارد.

موحدیان با بیان اینکه مشکل فرهنگی ذبح غیربهداشتی دام در معابر باید حل شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ اشتباهی رواج یافته است و کارهای عجیبی انجام می‌شود، به عنوان مثال هیچ دلیلی وجود ندارد که جلوی پای عروس گوسفند قربانی شود و خون دام در معابر عمومی جاری شود.

وی افزود: فلسفه قربانی کردن برای کمک به محرومین و فقرا است و اگر می‌خواهیم اینکار را انجام دهیم، باید در محیطی بهداشتی صورت گرفته و محصول دام هم در اختیار فقرا قرار بگیرد؛ در این زمینه مشکل فرهنگی داریم و دامپزشکی استان باید برای حل این مشکل وقت و بودجه بگذارد.

فرماندار مشهد در ادامه این جلسه و پس از صحبت‌های مدیر ستاد بازسازی عتبالت عالیات در استان خراسان رضوی، خطاب به مدیران شهر تاکید کرد: از بودجه دولتی نباید و نمی‌توانید به بازسازی و توسعه عتبات عالیات کمک کنید و این کار خلاف قانون است، اما انتظار از مدیران این است که از کارمندان و زیرمجموعه خود کمک‌هایی را جمع‌آوری کنند.

موحدیان همچنین به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اشاره و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات ما افکاری داریم و تصور می‌کنیم بقیه هم مانند ما فکر می‌کنند، برخی می‌گویند مردم خسته شده‌اند اما مردم بجنورد، اسفراین و شیروان با حضور خود در استقبال از رهبر انقلاب نشان دادند که ملت ایران انسجام و وحدت مثال زدنی دارد و پای نظام ایستاده است.

فرماندار مشهد به بیانات رهبر انقلاب در این سفر اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری به کار کیفی تاکید کردند و این فرمایش ایشان باید سرلوحه کار همه مدیران باشد.

وی افزود: یکی دیگر از تاکیدات ایشان این بود که مدیران حرکتی نکنند که نشان از خستگی و ضعف داشته و خلاف مصالح کشور باشد، مدیران در صحبت‌های خود مراقب باشند که حرفی نزنند که خلاف مصالح کشور بوده و باعث یاس و ناامیدی شود، ما در شرایط خاصی هستیم و باید با عزم جدی از این شرایط عبور کنیم.

وی ادامه داد: اصلاح سبک و فرهنگ زندگی نیز یکی دیگر از تاکیدات رهبری انقلاب در این سفر بود و ما مدیران وظیفه داریم که به دنبال تحقق تاکیدات رهبری باشیم.

موحدیان همچنین با اشاره به آغاز فصل بارندگی‌ها بر آمادگی دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از خسارات احتمالی تاکید کرد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول