اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

برگزار نشدن کمیته تسهیل فرصت‌های بخش خصوصی را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: برگزار نشدن جلسات کمیته تسهیل و عدم اجرای مصوبات این کمیته در 18 ماه گذشته فرصت‌های مغتنمی را از بخش خصوصی گرفته است.

برگزار نشدن کمیته تسهیل فرصت‌های بخش خصوصی را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در نشست با صادر کنندگان بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: در سال‌های گذشته برای بخش بازرگانی، صنعت و معدن استان 380 مصوبه کمیته تسهیل داشتیم که متاسفانه مجریان و مدیران مربوطه در استان نتوانستند بخش خصوصی را در اجرای مصوبات همراهی نمایند در نتیجه این فرصت نیز از دست رفت و هیچ گرهی از مشکلات بخش خصوصی باز نشد.

 بانک‌ها با اعطای تسهیلات بخش تولید را حمایت کنند

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی طی دو سال گذشته ابراز داشت: سیستم بانکی در استان اردبیل نه تنها از واحدهای تولیدی و صنعتی به درستی حمایت نمی‌کند بلکه واحد‌های تولیدی از سوی سیستم بانکی تهدید به صدور اجرائیه می‌شوند.

وی افزود: کارشکنی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش تولید سبب شده است از سنوات گذشته 560 میلیارد تومان از محل بنگاه‌های زود بازده جذب بخش تولید و صنعت نشود.

این مسئول یادآور شد: در سال جاری نیز بانک‌ها از پرداخت 440 میلیارد تومان که از محل بنگاه‌های زودبازده و سایر منابع برای این بخش در نظر گرفته شده است طفره می‌روند و این در حالی است که در کلان شهرها 70 درصد تسهیلات جذب شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ادامه داد: در سفر دوره چهارم هیئت دولت به استان نیز 300 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی تصویب شد که آن هم در حد مصوبه باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن بیان داشت: در مجموع سیستم بانکی یک هزار و300 میلیارد تومان به بخش تولید استان بدهکار است و این در حالی است که یکی از مشکلات بسیار اساسی واحدهای تولیدی نبود سرمایه در گردش می‌باشد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول