اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

حضور نمایندگان 50 کنفدراسیون در اتاق بازرگانی ایران

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد 50 کنفدراسیون و حضور نمایندگان آن‌ها در صحن اتاق ایران صورت گرفته است.

حضور نمایندگان 50 کنفدراسیون در اتاق بازرگانی ایران

محسن جلال‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: امور تشکل‌ها در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به معاونت ارتقا یافته است و رسالت فعلی اتاق‌های بازرگانی تشکیل تشکل‌ها و ساماندهی و نظام‌مند کردن آن‌ها است.

وی عنوان کرد: ایجاد تشکل‌ها راهبرد اتاق ایران در دوره هفتم هیئت نمایندگان است و اتاق به ایجاد و تقویت تشکل‌ها کمک می‌کند.

جلال‌پور از تقسیم‌بندی تشکل‌ها در سه لایه صنفی، فدراسیونی و کنفدراسیونی در اتاق ایران خبر داد و بیان داشت: اعضای تشکل‌ها در لایه سوم افراد حقیقی و حقوقی هستند که به صورت موضوعی و بر اساس تقسیم‌بندی جغرافیایی در رشته‌های ویژه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تشکل‌ها در لایه دوم که لایه فدراسیون‌ها است، می‌توانند به عضویت فدراسیون‌ها درآیند و در این جا تشکل‌ها عضو فدراسیون‌ها هستند و در لایه نخست کنفدراسیون‌ها حضور دارند که اعضای آن‌ها نمایندگان فدراسیون‌ها هستند.

جلال‌پور از برنامه‌ریزی برای ایجاد 50 کنفدراسیون و حضور نمایندگان آن‌ها در صحن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان یکی از وظایف تشکل‌های موجود را برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف برای آشنا کردن اعضای خود با آخرین دستاوردهای علمی و عملی در حوزه فعالیت خود ذکر کرد.

جلال‌پور با اشاره به وجود ارز سه نرخی در کشور تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی به عنوان متولیان اصلی بحث تجارت ایران از راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی بی‌اطلاع بوده‌اند و تنها از طریق رسانه‌های جمعی از این موضوع مطلع شده‌اند و هم اکنون تعداد زیادی از فعالان اقتصادی در سردرگمی به سر می‌برند.

وی همچنین با ارایه آماری از میزان صادرات و واردات در ماه‌های ابتدایی سال جاری تصریح کرد: باید بررسی کرد که اینکه واردات کشور طی این مدت کاهش داشته است، آیا کمتر مصرف کرده‌ایم یا تولیدات داخلی بیشتر شده‌اند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول