اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

ترویج الگوهای غربی به اعتقادات مذهبی مردم لطمه می‎زند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: ترویج الگوهای غربی در جامعه اسلامی به ریشه فکری و اعتقادی مردم لطمه می‎زند.

ترویج الگوهای غربی به اعتقادات مذهبی مردم لطمه می‎زند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهری مهدوی صبح امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: الگوهای غربی در جامعه به عنوان تهدید غیرقابل اغماضی هستند که اگر رها شوند آسیب‎های زیادی را به بار می‎آورند و از جمله تهدیداتی هستند که ویرانگر خواهند بود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مد اشاره کرد و ابراز داشت: معظم‌له می‎فرمایند من نیز به مد گرایش دارم اما مدی که از الگوی اسلامی و از داخل کشور جوشیده باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطر نشان کرد: به زودی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و اداره کل بانوان استانداری شاهد برگزاری جشنواره مد و لباس در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خواهیم بود.

مهدوی ابراز امیدواری کرد برگزاری جشنواره مد و لباس پاسخی مناسب برای نیاز جامعه به خصوص نسل جوان باشد.

وی با بیان اینکه موضوع مد برای قشر عظیمی از جامعه مطرح است متذکر شد: گرایش به زیبایی و زیباسازی امری فطری است و در اسلام نیز منع نشده اما باید به درستی از آن بهره‎مند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان؛ برگزاری جشنواره مد و لباس را از جنس فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: عدم وجود برنامه یا دلسوز در این زمینه، این مسئله را به اذهان القا می‎کرد که شاید کسی پیگیر چنین موضوعی در جامعه نیست با وجودی که دشمن تمام تلاش خود را بر این گذاشته تا برای مردم با طراحی و الگوهای غربی، پوشش تعریف کند.

مهدوی با تاکید بر اینکه مدل‎های غربی اساسا با فرهنگ اسلامی مغایرت دارند خاطر نشان کرد: الگوهای غربی سبب ابتذال اخلاقی در جامعه می‎شوند که باید به شدت از ورود این تولیدات در فروشگاه‎ها جلوگیری کرد.

وی در خصوص سیاست کلان در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: اولویت فرهنگ عفاف و حجاب از طریق آشنایی مردم به ویژه جوانان با فلسفه حجاب در کاهش آسیب‎های اجتماعی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان داشت: تولید محصولات فرهنگی، جذب مشارکت‎های مردمی، تشویق تولیدکنندگان به پوشاک مناسب و جلوگیری از عرضه پوشاک نامناسب در جامعه از دیگر سیاست‎های گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

مهدوی در پایان تاکید کرد: آئین‎نامه‎های اجرایی، انضباط دانشگاه‎ها و تمام دستگاه‎ها باید به کار گرفته شوند تا وضعیت عفاف و حجاب به وضعیت مطلوب و آنچه که شایسته نظام اسلامی است رهنمون شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول