اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه کشور:

توسعه اقتصادی با الگوی غربی در دوره سازندگی تبری کشنده بر پیکر انقلاب بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوران انقلاب دو تبر خرد‌کننده و کشنده بر پیکر این انقلاب وارد شد، گفت: توطئه اقتصادی با الگوی غربی در دوره سازندگی یکی از تبرهای تیز برنده و کشنده بر پیکره انقلاب اسلامی بود.

توسعه اقتصادی با الگوی غربی در دوره سازندگی تبری کشنده بر پیکر انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی دقایقی پیش در اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور که در محل تالار قدس حرم مطهری رضوی در حال برگزاری است با بیان اینکه اساتید بسیجی، نخبگان ارزشی دین‌مدار و ارزش‌مدار در عرصه علم و آموزش کشور هستند، اظهار داشت: انسان‌سازی و معلمی و تعلیم و تربیت همواره رسالت انبیاء بوده است.

وی افزود: نبوت انبیاء با وجود پیامبر مکرم اسلام (ص) پایان پذیرفت چرا که خاتم پیامبران بود در حالی که رسالت انبیاء که جریان و مأموریت انسان‌سازی است تاکنون ادامه داشته و همواره در بستر زندگی بشر باقی می‌ماند و بعد از پیامبر نیز این رسالت هم‌چنان باقی است.

وی افزود: اساتید و معلمان ادامه دهنده راه انبیاء و ادامه دهنده رسالت انبیاء هستند همان‌طور که امام (ره) نیز گفت معلمی شغل انبیاء است پس باید توجه داشت که معلمی از جایگاه ویژه‌ای در عرصه انسان‌سازی و تعلیم و تربیت در اسلام برخوردار است و لذا در این راستا باید کسانی که در این عرصه هستند شرایط رسالت انبیاء را داشته باشند.

امام‌ جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نباید به معلمی به عنوان ابزاری برای تأمین معیشت زندگی نگاه کرد بلکه باید آن را اجرای برنامه‌ای در راستای رسالت انبیای الهی و اولیای معصوم الهی دانست و باید با خلوص نیت آن را به سرانجام رسانده و خود را وقف خدای متعال کنیم.

وی تصریح کرد: باید به پیامبر مکرم اسلام به عنوان نمونه برجسته الهی نگاه کرد و بر سیره ایشان به درستی تأمل کرد چرا که تمام سیره شخصیتی ایشان در یک نقطه خلاصه می‌شود و آن این بود که پیامبر مکرم اسلام خود را وقف خدای متعال کرده بود و تمام وجودش را به استخدام خدای متعال درآورده بود.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت و معلمی شغل انبیا است، ادامه داد: باید با تمام وجود و مخلصانه این رسالت را ادامه دهیم و نباید به آن به عنوان ابزاری اقتصادی و مادی نگاه کرد، چرا که اگر این گونه به آن نگاه شود هیچ ارزشی ندارد.

وی تأکید کرد: سرمایه اصلی یک استاد و معلم اخلاص در مسیر حق و خدمت در راه خدا برای ساختن خلق خدا است، یک معلم و استاد مصداق کامل خلیفه ‌الهی بشر بر روی کره زمین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به اساتید بسیجی سراسر کشور گفت: حال شما اساتید بسیجیان که سنبل‌های دینی نخبگان علمی در مسیر توسعه آموزش عالی کشور هستید باید توجه داشته باشید که تمام برنامه‌هایتان و اهدافتان را اخلاص در راه خدا قرار دهید.

وی با بیان اینکه امروز به واقع رسالت ما در عرصه جامعه‌سازی است نه فرد‌سازی، افزود: امروز باید شما جامعه را بسازید و جامعه امروز همان دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی هستند که مغز این جامعه در دست شما اساتید است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوره انقلاب اسلامی در این 30 سال دو تبر خرد‌کننده و کشنده بر پیکر این انقلاب وارد شده است، گفت: توسعه اقتصادی با الگوی غربی در دوره سازندگی یکی از تبرهای تیز برنده و کشنده بر پیکره انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: تبر تیز و برنده دوم، توسعه سیاسی با الگوی غربی در دوران اصلاحات بود که آن نیز تبر کشنده و خرد‌کننده‌ای بر پیکر این انقلاب وارد کرد.

وی تصریح کرد: امروز نیز در عرصه دفاع و سازندگی قرار داریم، عرصه سازندگی امروز توسعه دانش‌بنیان است که مسئول این توسعه دانش‌بنیان مقام معظم رهبری است و امروز شاهدیم که تمام جهان را متحول و متوجه کرده است.

علم‌الهدی یادآور شد: در عرصه دفاع نیز استکبار با تمام توان دست به تهاجم نابه‌کارانه‌ و تحریمی به تعبیر خودشان گزنده و فلج‌کننده زده است، در حالی که باید در این عرصه به دفاع و مبارزه بپردازیم و به واقع نیروی مقاومت ما در این عرصه بسیج است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از طرفی باید توجه داشت که هم در عرصه توسعه دانش‌بنیان و هم در عرصه دفاع امروز، بسیج اساتید صف مقدم نیروی مقاومت بسیج هستند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول