اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی اردبیل:

راندمان آبیاری در اردبیل به 60 درصد رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: راندمان آبیاری مزارع استان اردبیل از 32 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.

راندمان آبیاری در اردبیل به 60 درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدالله محسن‌زاده عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های آب و خاک توسعه شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: تاکنون هزار کیلومتر از انهار سنتی استان اردبیل لاینیگ شده و به صورت بتنی برای انتقال آب بر سر اراضی کشاورزی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در اراضی مستعد دشت مغان حدود 900 کیلومتر عملیات کانالت‌گذاری نیز انجام شده است.

محسن‌زاده با بیان اینکه این پروژه‌ها جز طرح‌های تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی می‌باشد، خاطر نشان کرد: با این اقدامات راندمان آبیاری به صورت آبیاری مدرن تا رسیدن به استاندارد واقعی رشد و توسعه پیدا می‌کند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: این امر سبب شده است تا ما علاوه بر جلوگیری از زهدار کردن اراضی کشاورزی آب را در اراضی بالا دست که به صورت دیم کشت می‌شوند، مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش فارس، در این بازدید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار نیز به بیان مزایای این طرح از جمله جلوگیری از هدررفت آب، افزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی تاکید کرد.

علیرضا حسینیان بیان کرد: صرفه‌جویی در نیروی انسانی به خاطر سهولت آبیاری،‌ افزایش سطح زیر کشت به دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید 20 تا 30 درصدی کشاورزان و در کنار این عمل افزایش درآمد کشاورزان و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش فارس، مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل نیز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در اردبیل از ارتقای سطح دانش و انتقال علمی پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی استان اردبیل تاکید کرد.

میر آرمان واعظی گفت: ‌بنا به برنامه‌ریزی‌های مصوب آموزشی و ترویجی در طی سال‌جاری و همچنین سیاست‌های توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری در سطح استان و توجه جدی به آموزش بهره‌برداران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری یک دوره عمومی پرورش ماهیان سردابی به مدت چهار روز و برای تعداد 60 نفر روز اجرا شد.

وی با بیان اینکه تعداد افراد پیش‌بینی شده در دوره‌های مصوب برای آموزش فراگیران یک‌هزار و 95 نفر روز بوده، یادآور شد: از این تعداد تاکنون 843 نفر روز از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند و در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود که از تعهد برنامه 30 درصد نیز بیشتر دوره برگزار شود.

واعظی افزود: با توجه به اهمیت برگزاری دوره‌ها از حیث توجیه پرورش‌دهندگان و متقاضیان امید است این دوره‌ها نتیجه مستقیم بر روند رشد تولیدات آبزی‌پروری استان اردبیل داشته باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول