اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 65 میلیارد ریال

شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زنوز به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد زنوز با اعتبار 65 میلیارد ریال ظهر امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در شهرستان مرند به بهره‌برداری رسید.

شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زنوز به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، این طرح که شامل سد تنظیمی خاکی با حجم دو میلیون متر مکعب و شبکه آبیاری اصلی در ناحیه کوشن مرند است، در محدوده اراضی کشاورزی زنوز و روستاهای چرچر و تازه‌کند به اجرا درآمده است و با بهره‌برداری از آن 2 هزار و 300 هکتار از اراضی نیمه‌آبی، دیم و باغات این منطقه زیرپوشش آبیاری قرار گرفته‌اند.

آب مورد نیاز این طرح از طریق انتقال آب از سد مخزنی زنوز به ظرفیت 5.5 میلیون مترمکعب تامین می‌شود و افتتاح آن موجب افزایش درآمد 900 خانوار بهره‌بردار، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کاهش مهاجرت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک خواهد شد.

تعاونی‌های آب‌بران زنوز و تازه‌کند ضمن مشارکت در اجرای این طرح از طریق مشارکت مالی به مبلغ 10 میلیارد ریال، نسبت به واگذاری 14 هکتار از زمین‌های واقع در محدوده طرح نیز اقدام کرده‌اند.

ارسلان هاشمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاح این طرح گفت: هم‌اکنون 110 طرح منابع آبی در استان در حال اجراست و در طول سال‌جاری با بهره‌برداری از طرح‌های مختلف آب مورد نیاز بیش از 13 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی استان تامین شده است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول