اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری ‌شبکه‌های آبیاری ‌بوشهر خبر داد‌

آبیاری نخیلات بخش مرکزی دشتستان با دبی 510 لیتر بر ثانیه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر از آبیاری نخیلات بخش مرکزی دشتستان(کلل- زیارت- بنار آب‌شیرین) با دبی 510 لیتر بر ثانیه خبر داد.

آبیاری نخیلات بخش مرکزی دشتستان با دبی 510 لیتر بر ثانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان سید مهدی موسوی بعد از ظهر امروز در نشست با بخشدار مرکزی دشتستان اظهار داشت: توجه به کشاورزی دشتستان و ارائه خدمات مطلوب در زمینه آب‌رسانی به کشاورزان از مهم‌ترین مسائلی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر در سال‌های اخیر همواره برای تحقق آن کوشیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تامین آب عمده نخیلات بخش مرکزی دشتستان از طریق الکتروپمپ‌های ایستگاه پمپاژ کلل-زیارت-بنار آب‌شیرین انجام می‌شود.

موسوی بیان داشت: در سایر مناطق استان بوشهر شاهد افت دبی و نوسانات در توزیع آب هستیم ولی در این منطقه به دلیل فعالیت الکتروپمپ‌ها به هیچ وجه شاهد وقوع این مشکلات نیستیم و آبیاری نخیلات این منطقه با دبی 510 لیتر بر ثانیه صورت می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: رضایت‌خاطر کشاورزان و بهره‌برداران از مناطق آبی از مهم‌ترین اهداف این شرکت است و در سال‌های گذشته توسط واحد طرح و توسعه سازمان آب منطقه‌ای استان بوشهر شاهد پوشش بتنی 24 کیلومتر از شبکه‌های اصلی درجه یک و درجه دو آبیاری در این منطقه بوده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: در حوزه کلل-زیارت-بنار آبشیرین وضعیت مناسب راندمان آبیاری را شاهد هستیم و بر اساس اطلاعات موجود راندمان انتقال آب در این منطقه 20 درصد بالاتر از سایر مناطق است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر عنوان کرد: تقسیم حوزه آبیاری کلل-زیارت-بنار آبشیرین به سه منطقه و اجرای قانون تمرکز در این منطقه از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت آبیاری در این مطنقه است و سبب سرعت کارآیی و شتاب بیشتر آب در این مناطق شده است.

موسوی یادآور شد: تنظیم آمار واقعی بر اساس میزان آب‌خور اراضی کشاورزی و نخیلات منطقه از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که با برنامه‌ریزی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در ماه‌های گذشته صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: اشکالات فنی، از کار افتادن برخی الکتروپمپ‌ها و قطع برق از مسائلی است که سبب تاخیر در روند آبیاری نخیلات می‌شود و با افزودن زمان کسر به دوره آبیاری مناطق این عقب‌ماندگی را جبران می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: خواسته ما این است که نخلداران هیچ یک از این مناطق متضرر نشوند و نباید با تصمیم‌گیری‌های ناصحیح منطقه‌ای برای سایر کشاورزان مشکل‌آفرینی کنیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول