اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع):

دشمن از وابستگی ایران به نفت بهره‌برداری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: وابستگی کشور به صنعت نفت یک نقطه ضعف برای کشور است، بطوری که دشمن از این نقطه ضعف در راستای پیشبرد اهدافش در حال بهره‌برداری است.

دشمن از وابستگی ایران به نفت بهره‌برداری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدهادی زاهدی‌وفا، ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بومی و درون‌زا در شهرکرد، اظهار داشت: نوع اقتصاد در نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه غرب در یک تعارض ذاتی و دائمی قرار دارد در حقیقت نظامی که مبتنی بر تعالیم اسلامی است با نظام لیبرال دموکراسی ذاتاً در تعارض است.

وی با بیان اینکه نبرد اقتصادی از نبرد نظامی سخت‌تر است، گفت: ایران در حال حاضر در یک نبرد اقتصادی همه‌جانبه با غرب روبرو شده است.

زاهدی‌وفا اقتصاد ایران را اقتصادی وابسته به نفت برشمرد و گفت: نفت از ابتدا تاکنون تأمین‌کننده انرژی، مواد اولیه در صنعت، تأمین‌کننده درآمدهای ارزی و مالی برای کشور بوده است.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) وابستگی کشور به صنعت نفت را یک نقطه ضعف برای کشور دانست و اظهار داشت: دشمن نیز از این نقطه ضعف در راستای پیشبرد اهدافش در حال بهره‌برداری است.

وی بانک‌ها را دومین گام افزایش فشار تهدیدها و تحریم‌های دشمن برشمرد و افزود: نظام بانکی و مالی یک بخش مهم در اقتصاد مقاومتی است، گام دوم دشمن برای تهدید اقتصاد مسدود کردن نظام بانکی کشور است که سعی در افزایش این تحریم‌ها دارد.

زاهدی‌وفا اعمال محدودیت برای خطوط حمل و نقل هوایی و دریایی را سومین گام دشمن قلمداد و تصریح کرد: دشمن از تمام قوا و از طرق مختلف سعی در محدود کردن ایران دارد که برهمین اساس با ارائه محدودیت در خطوط حمل و نقل هوایی و دریایی اهرم فشار خود را قوی‌تر می‌کند.

وی با اشاره به گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، گفت: انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران به گونه‌ای در جهان درخشیده است که خواسته توده مردم در این کشورها این است که انقلاب آن‌ها پیرو روشی باشد که انقلاب اسلامی آن را پیموده است.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را نیازمند ارائه راهکارهای بلندمدت و کوتاه مدت دانست و گفت: حل مشکلات جاری کشور نیازمند تدوین راه‌حل‌هایی کوتاه مدت است تا بتواند اقتصاد کشور را رونق بخشد، برای ادامه مسیر نیازمند ارائه راهکارهای بلندمدت هستیم تا بتوانیم با اعمال یک نظام مالی مستقل از نفوذ دول استکباری دور باشیم.

وی تولید کالاهای اساسی در داخل را یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در داخل تولید شود، برهمین اساس باید بر استان‌هایی که پتانسیل تولید کالاهای ضروری را دارند سرمایه‌گذاری کنند.

زاهدی‌وفا با بیان اینکه اقتصاد ایران اقتصادی دولتی است، گفت: نقش مردم در این اقتصاد به عنوان تولیدکننده بسیار کم بوده، برهمین اساس ما باید این فرصت را ایجاد کنیم که به جای دولت بار تولید بین مردم توزیع شود تا مشارکت مردم در تولید افزایش یابد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول