اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:

200 هزار نهال تأسیسات نفت گچساران بدون نگهداری رها شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 200 هزار اصله نهال در اطراف تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بدون آبیاری و نگهداری رها شده است.

200 هزار نهال تأسیسات نفت گچساران بدون نگهداری رها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید محمد‌رضا جهان‌آرا عصر امروز در نشست تعیین تکلیف اراضی زیر کشت 200 هزار اصله نهال در اطراف تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اداره منابع طبیعی نقش بسزایی در نگهداری از طبیعت یک منطقه دارد.

وی بیان کرد: ماهیت منابع طبیعی ایجاد و تولید فضای سبز و نگهداری و حفاظت از طبیعت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طبیعت سالم سبب شور و نشاط در میان مردم می‌شود و حفاظت از طبیعت اطراف وظیفه همه افراد است.

جهان‌آرا با اشاره به مصوبه هیئت دولت در سفر به گچساران و ملزم کردن شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در کاشت 200 هزار اصله نهال در اطراف تأسیسات این شرکت بیان کرد: این شرکت افزون بر 200 هزار اصله درخت در مساحتی نزدیک به 425 هکتار زمین در اطراف تأسیسات خود کاشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این تعداد نهال در اطراف تأسیسات شرکت نفت بدون آبیاری و نگهداری رها شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: سالانه حجم وسیعی از گازهای آلاینده در سطح استان توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ایجاد می‌شود که برای مقابله با آن توسعه فضاهای سبز در سطح استان لازم و ضروری است.

جهان‌آرا یادآور شد: شرکت نفت و گاز گچساران می‌تواند با ایجاد فضاهای سبز در کاهش آلودگی نقش بسزایی داشته باشد و انتظار می‌رود این شرکت به توسعه فضاهای سبز توجه بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کاشت 200 هزار اصله نهال توسط شرکت نفت و گاز گچساران اقدامی ارزنده و ستودنی بوده اما انتظار می‌رود مسئولان این شرکت وظیفه نگهداری از این کار بزرگ را به خوبی انجام دهند.

جهان‌آرا تأکید کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت کار نگهداری و آبیاری این تعداد اصله نهال بر عهده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است و ما انتظار داریم که این شرکت به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

رئیس اداره منابع طبیعی گچساران نیز در این نشست اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اقدام به کاشت 200 هزار اصله نهال در اطراف تأسیسات خود کرده اما در امر نگهداری و آبیاری کاری از سوی این شرکت انجام نشده است.

فردین حافظی‌نژاد با بیان اینکه انتظار می‌رود شرکت نفت وظیفه خود را در قبال نگهداری و آبیاری این تعداد نهال انجام دهد، گفت: فضای سبز برای محیط سالم واجب و ضروری بوده و شرکت نفت و گاز گچساران می‌تواند با ایجاد فضای سبز مناسب در اطراف تأسیسات خود از آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های خود جلوگیری کند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول