اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد خبر داد

رشد 23 درصدی صادرات غیرنفتی ایران

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد گفت: در شش ماه نخست امسال، تجارت در زمینه صادرات غیرنفتی ما نسبت به مدت مشابه سال قبل، 23 درصد رشد داشته‌ایم.

رشد 23 درصدی صادرات غیرنفتی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید شمس الدین حسینی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران، اظهار داشت: شناخت ظرفیت‌های مازندران سبب افزایش انگیزه من برای خدمت به این استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال کشور دو رویداد مهم اجلاس غیرمتعهدها و حضور در المپیک و پارالمپیک را پشت‌سر گذاشت، ادامه داد: حفظ و نگهداشت این افتخارات، سخت‌تر از کسب آن است.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در المپیک خوش درخشید، تصریح کرد: همیشه در ورزش می‌توانیم بسیاری از محدودیت‌ها را از بین ببریم.

حسینی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی جزء با پرکاری میسر نیست، متذکر شد: تفسیر این پیام این است که همه باید بهتر کار کنیم.

وی با بیان اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که عصر اقتصاد نوین نامگذاری شده است، گفت: نقش دانش همواره در امور اقتصادی مهم است و در سال‌های اخیر برجسته‌تر هم شده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اینکه در اقتصاد مبتنی بر دانش، کشور می‌تواند موفقیت کسب کند، خاطرنشان کرد: نانوتکنولوژی از جمله علومی است که قابلیت تولید کالا و محصولات مختلف را دارد و ایران در این عرصه پیشرفت کرده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریم ریشه اقتصادی ندارد، افزود: تحریم اقتصادی، تحریم امروز ما نیست بلکه تحریم فردا است و کشوری که شعار پیشرفت و عدالت را دنبال می‌کند نشانه‌های استعداد و غیر وابستگی را بروز می‌دهد.

حسینی با تاکید بر سلطه خبری رسانه‌ای در کشورهای غربی، اذعان داشت: این کشورها از جریان رسانه‌ای استفاده کرده و انواع تخریب‌ها را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به درآمدهای نفتی و با بیان اینکه باید ابتکار عمل داشته باشیم، تصریح کرد: می‌توانیم بخشی از پروژه‌های عمرانی و صنعتی در دست اقدام را به بخش خصوصی واگذار کرده و از صندوق توسعه ملی برای این پروژه‌ها تسهیلات در نظر بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه به راحتی می‌توان در مسیری حرکت کرد که تحریم‌ها بشکنند، گفت: دستگاه‌های دولتی بیشترین ملک و مستقلات را در اختیار دارند و می‌شود از این موارد، درآمد حاصل کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال تجارت در زمینه صادرات غیرنفتی ما نسبت به مدت مشابه سال قبل، 23 درصد رشد داشته‌ایم، اضافه کرد: این رشد به لحاظ ارزش‌گذاری، دارای اهمیت است؛ اما در این شرایط، تقسیم کردن این 23 درصد رشد، کار دشواری است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: سیاست کشور در زمینه واردات اینگونه است که باید بگوییم وضعیت ذخایر که وابستگی به واردات داریم بسیار قابل اطمینان است.

این مسئول با اشاره به اینکه استعمار به دنبال این است که سهم تجارت ایران را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: تجارت خارجی در پیشرفت کشور موثر است و آنها می‌خواهند با این شیوه جلوی پیشرفت‌های ایران را بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تقویت تولیدات کشاورزی یکی از این موارد است.

حسینی با اشاره به اینکه رشد نقدینگی در کوتاه مدت می‌تواند باعث گشایش امور شود، اما در بلندمدت ممکن است تورم ایجاد کند، گفت: اما در عین حال نمی‌توانیم نسبت به نیاز واحدهای صنعتی در تامین نقدینگی بی‌تفاوت باشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید ریشه تحریم‌ها را بدانیم، متذکر شد: تحریم ریشه در پیشرفت‌های بنیادینی دارد که جمهوری اسلامی پشت‌سر گذاشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه به تعبیر استکبار، امروز تحریم‌ها ابزار قهریه هستند، اذعان داشت: نباید آنها را دست‌کم بگیریم و حتما می‌توانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول