اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

دشمن از صدور پیام انقلاب اسلامی وحشت دارد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران نشان‌ می‌دهد دشمن از صدور پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی وحشت دارد.

دشمن از صدور پیام انقلاب اسلامی وحشت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار داشت: قم آشیانه اهل بیت(ع) و مأمن شیعیان در آخرالزمان است.

وی با اشاره به اینکه در روایات بسیاری شهر قم معدن علوم اهل بیت(ع) ذکر شده است ادامه داد: امام صادق(ع) در روایتی تاکید کرده که در آخرالزمان بساط علم از نجف و کوفه برچیده شده و پیام اسلام از شهر قم به سراسر دنیا صادر می‌شود تا جایی که هیچ کس در دنیا نخواهد بود که ندای اسلام را از قم نشنیده باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این پیش‌‌بینی در حال حاضر تحقق پیدا کرده است گفت: مشاهده می‌کنیم که انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و روزبه‌روز رو به گسترش است.

وی قطع شبکه‌های ماهواره‌ای کشورمان توسط غربی‌ها را در راستای جلوگیری از همین صدور انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: دشمن از رسیدن صدای فرهنگ انقلاب و اسلام به سراسر جهان وحشت بسیاری دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ابراز داشت: مهم‌ترین دلیل این وحشت وقوع بیداری اسلامی و الگو گرفتن تمام مسلمانان جهان از حرکت ملت ایران است.

وی انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین بیدارگر قرن نامید و گفت: دشمن به خیال خود با قطع شبکه‌های ماهواره‌ای می‌خواهد از این بیدارگری جلوگیری کند اما در این امر موفق نخواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: قبل از وقوع انقلاب اسلامی بسیاری از مردم دنیا گمان می‌کردند مستضعفان باید تا ابد زیر سیطره زورگویان باشند اما این انقلاب نشان داد با نیروی ایمان و وحدت می‌توان بر دنیای استکبار پیروز شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در تمام آزادی‌خواهان جهان جرأت و شهامت ایستادگی در برابر زورگویان را ایجاد کرد و خوداتکایی را در میان مردم گسترش داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را هویت دادن به توده‌های مردم دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی نشان داد مردم اصل هستند و با نیروی مردم می‌توان بر تمام موانع غلبه کرد.

این مرجع تقلید گفت: هویت دینی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش آن در دنیا است زیرا دین با فطرت انسان‌ها هم‌خوانی داشته و بهترین انگیزه برای حرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم متوجه می‌شویم که انقلاب‌هایی مانند انقلاب فرانسه به خاطر هویت غیر دینی خیلی زود از صحنه اجتماع محو شدند.

آیت‌الله نوری‌همدانی مقاومت هشت ساله مردم در جنگ تحمیلی را از نشانه دینی بودن انقلاب دانست و ابراز داشت: تنها انگیزه دینی است که موجب می‌شود افراد خون خود را در راه هدف نثار کنند.

وی گفت: در این هشت سال 35 دولت در مقابل ملت ایران صف‌آرایی کرده بودند اما مردم ما توانستند در برابر تمام این دولت‌ها مقاومت کرده و عزت خود را در دنیا دوچندان کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به استقبال مردم خراسان شمالی از رهبر انقلاب عنوان داشت: تا روزی که این مردم با نظام اسلامی هستند، هیچ قدرتی نمی‌تواند به نظام ضربه بزند.

وی برادری مردم و رهبران یک حکومت را لازمه اسلامی بودن آن حکومت دانست و خاطر نشان کرد: حاکم نظام الهی باید خود را خدمت‌گزار مردم بداند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تقویت ایمان برای یک فرد مسلمان گفت: عالی‌ترین سرمایه‌ای که می‌تواند ما را در راه رسیدن به اهدافمان یاری کند، ایمان و عقیده است.

وی اخلاق را یکی دیگر از موضوعات مهم در دین اسلام دانست و اظهار کرد: معاشرت با مردم طبق تعالیم اسلام مسئله‌ای است که همه باید برای آن تلاش کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خم ابراز کرد: این عید یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلام و در واقع عید ولایت است و باید نسبت به تجلیل این روز اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول