اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با روز عرفه

برنامه «زیر چتر نیایش» ویژه کودکان در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر خانه کودک اصفهان از برگزاری برنامه‌ای با نام «زیر چتر نیایش» ویژه کودکان هم‌زمان با روز عرفه خبر داد.

برنامه «زیر چتر نیایش» ویژه کودکان در اصفهان برگزار می‌شود

زهره ابوالقاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: برنامه «زیر چتر نیایش» با هدف آموزش جایگاه نیایش و اهمیت آن در ایجاد آرامش و تأمین سلامت روان انسان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه شامل بخش‌هایی مانند ارتباط کودک با فرشته نمادین برنامه، بیان اصول نیایش توسط گل عروسکی برنامه، نوشتن دعا توسط کودکان و تزئین آن و پرواز بادبادک‌های حاوی پیام کودکان است.

مدیر خانه کودک اصفهان تاکید کرد: به طور معمول در مباحثی همچون نیایش، والدین و مسئولان چندان توجهی به کودکان ندارند و این در حالی است که شعار اصلی ما این است که کودکان فرستادگان خداوند هستند و آمده‌اند تا عشق و مهربانی را به ما یادآوری کنند.

وی ادامه داد: در طی این برنامه قصد داریم به صورت غیرمستقیم به کودکان یادآوری کنیم که همواره کسی وجود دارد که حرف‌های آنها را بشنود، به در دل آنها گوش داده و به آنها کمک کند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه این خانه هر سال مسابقه بین‌المللی نیایش را برگزار می‌کند، تصریح کرد: بخشی از پیام‌های فرستاده شده از سرتاسر دنیا در این روز رونمایی می‌شود و پیام‌های کودکان ایرانی که در کاغذهای رنگی نوشته‌ شده است و با روبان به دم بادبادک‌های هلیمی بسته شده، به دست خودشان به هوا فرستاده می‌رود.

وی اضافه کرد: خانه کودک امیدوار است بتواند با برگزاری آیین نیایش به روش کودکانه تصویری زیبا و خوشایند از مراسم دعا و نیایش را در ذهن کودکان ثبت کند، ضمن اینکه قصد داریم به نهادهای فرهنگی یادآور شویم که در روزهایی مانند عرفه، باید با اجرای برنامه‌هایی ویژه کودکان و خارج از قواعد مرسوم، بزرگ‌ترها بچه‌ها را از یاد نبرند.

به گزارش فارس، برنامه «زیر چتر نیایش» در روز پنجشنبه چهارم مهرماه از ساعت 15 تا 17 در محل ضلع جنوبی سی و سه پل برگزار می‌شود و تمام خانواده‌های علاقه‌مند به همراه کودکان خود می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول