اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار روانسر:

97 درصد مردم روانسر باسواد هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار روانسر گفت: در حال حاضر بیش از 97 درصد مردم شهرستان روانسر در گروه‌های سنی 10 تا 49 سال باسواد هستند.

97 درصد مردم روانسر باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال صفری در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان روانسر اظهار کرد: برای احداث استخر سرپوشیده آموزش و پرورش شهرستان روانسر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در سال‌جاری اختصاص یافته است.

صفری با بیان اینکه احداث این استخر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی سرپوشیده مدارس شهرستان روانسر 31 سانتی‌متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه برابر برنامه پنجم توسعه همه جمعیت 10 تا 49 سال شهرستان روانسر باسواد خواهند شد، گفت: در حال حاضر بیش از 97 درصد از مردم شهرستان روانسر در گروه‌های سنی 10تا 49 سال باسواد هستند.

ملا‌عبدالله غفوری نیز گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی که برای دو هزار و 500 دانش‌آموز دبیرستانی و چهار هزار اولیای دانش‌آموز این شهرستان در سال‌جاری برگزار شده گامی مثبت و ارزشمند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است.

غفوری افزود: معلمان باید در رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان براساس آموزه‌های دینی و هنجارهای ایرانی همت گمارند.

امام جمعه روانسر با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و ترویج ارزش‌های الهی و اسلامی گفت: نظام تعلیم و تربیت اساس پیشرفت و تحول در هر جامعه‌ای عنوان می‌شود چراکه آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن توسعه و بستر فرهنگ‌سازی است، مشارکت و همراهی مردم و مسئولان زمینه‌ساز رشد و تعالی این نهاد است.

وی تحقق آموزه‌های الهی و اسلامی در وجود معلمان را ضروری دانست و گفت: نظام آموزشی در صورتی در انجام رسالت خود موفق خواهد بود که معلمان آن دارای بصیرت و بینشی انقلابی باشند.

رحیم کرمی نیز گفت: از ایتدای سال تحصیلی جاری با هزینه‌ای بیش از 300 میلیون ریال در شش واحد آموزشی کار هوشمندسازی مدارس انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش روانسر افزود: تاکنون 51 کلاس درس با اعتباری بیش از یک میلیارد و 260 میلیون ریال هوشمندسازی شده است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول