اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 316

شفیعی: تئاتر خیابانی کودک و نوجوان به بین‌المللی شدن تجهیز شود

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «دنیای کودکانه» گفت: امیدوارم که تئاتر خیابانی کودک و نوجوان به بین‌المللی شدن تجهیز شود تا تئاتر خیابانی در دو بخش داخلی و خارجی بتوانند رقابت کنند.

شفیعی: تئاتر خیابانی کودک و نوجوان به بین‌المللی شدن تجهیز شود

امیرحسین شفیعی در حاشیه اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس جشنواره امسال را بسیار مطلوب عنوان کرد و افزود: هر چه سن جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان جوان‌تر می‌شود جشنواره پویاتر می‌شود و این دو سه دوره می‌تواند برای آینده تئاتر کودک و نوجوان سرنوشت‌ساز باشد.

وی یکی از ویژگی‌های خوب جشنواره نوزدهم را افزودن بخش خیابانی به این جشنواره اظهار کرد و گفت: آرزو می‌کنم که تئاتر خیابانی کودک و نوجوان به بین‌المللی شدن تجهیز شود تا تئاتر خیابانی در دو بخش داخلی و خارجی بتوانند رقابت کنند.

این کارگردان بیان داشت: به قدری استقبال همدانی‌ها از نمایش‌ها بی‌نظیر بود که فکر نمی‌کردیم اما مردم همدان آنقدر با فرهنگ و هنردوست بودند که سالن‌ها حتی بیش از ظرفیت پر می‌شدند.

شفیعی یادآور شد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تنها بخش خیابانی را کم داشت که امسال با اضافه شدن این بخش، ما نیز در بخش ویژه حضور یافتیم و از اینکه فرصتی به این بخش داده شد، بسیار خرسندم.

وی با بیان اینکه نمایش خیابانی مشارکت کودک را می‌پذیرد، افزود: در نمایش خیابانی بچه‌ها خود را رها احساس می‌کنند به خاطر اینکه با فضا ناآشنا نیستند و کنار مادران و پدران خود با احساس خوب می‌توانند، تفریح کنند.

این کارگردان اضافه کرد: کودکان و نوجوانان در نمایش‌های خیابانی انرژی خود را تخلیه می‌کند به طوری که با خلاقیت خود شعرها را بلند می‌خوانند و هیجانات خود را خالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار اصلی من تئاتر فیزیکال و جدی است، خاطرنشان کرد: بنده به خاطر اینکه در سال انرژی زیادی در خود  داشته باشم، سالی یک بار کار کودک انجام می‌دهم تا هم روحیه بگیرم و هم بتوانم به کودکان سرزمینم شادابی و نشاط را ارائه کنم.

شفیعی خاصیت تئاتر خیابانی را رهاکردن بچه‌ها عنوان کرد و افزود: تئاتر خیابانی می‌تواند فضای خلاق و فانتزی را برای کودکان و نوجوانان بسازد که در این صورت کودکان و نوجوانان از کار ما راضی می‌شوند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول