اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

کرایه اتوبوس‌های شهر اصفهان افزایش نمی‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا پایان امسال کرایه دریافتی برای سفر شهروندان با استفاده از اتوبوس‌های شهری افزایش پیدا نمی‌کند.

کرایه اتوبوس‌های شهر اصفهان افزایش نمی‌یابد

عباس حاج‌رسولی‌ها امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اتوبوسرانی اصفهان با بحران مواجه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر فشار‌های تحمیل شده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به دلیل عدم افزایش نرخ کرایه‌ها، افزایش متقاضیان استفاده از اتوبوس‌های شهری و عدم توزیع اتوبوس‌های جدید دولتی حدود 60 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: طی سال‌‌های گذشته هر ساله حدود 150 تا 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان اضافه می‌شده و حدود 80 درصد از هزینه اختصاصی این اتوبوس‌ها از بودجه‌های دولتی پرداخت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از دو سال گذشته تاکنون هیچ اتوبوس جدیدی به این ناوگان اضافه نشده است، تصریح کرد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیز حمل و نقل خصوصی مردم به حمل و نقل عمومی تبدیل شده است و شهروندان به استفاده از اتوبوس‌های شهری گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی به رشد 30 درصدی تعداد مسافران اتوبوس‌های شهری اشاره کرد و ادامه داد: طی دو سال گذشته باید حدود 400 دستگاه اتوبوس از سوی دولت و وزارت کشور اختصاص داده می‌شد، اما در این مدت ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان از هیچ اتوبوس جدید دولتی بهره‌مند نشده است.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا‌کنون هیچ‌گونه تغییر قیمتی در بخش کرایه اتوبوس‌های اصفهان وجود نداشته است، تاکید کرد: تا پایان امسال کرایه دریافتی برای سفر شهروندان با استفاده از اتوبوس‌های شهری افزایش پیدا نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هزینه‌های ناوگان اتوبوسرانی اصفهان نیز چند برابر شده است، افزود: در سال گذشته هزینه تمام شده سفر هر شهروند اصفهانی با استفاده از اتوبوس‌های شهری 348 تومان برآورد شده بود، اما با توجه به فشار‌های اقتصادی امسال هزینه استفاده هر شهروند برای استفاده از اتوبوس 451 تومان برآورد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه امسال شهرداری اصفهان 341 تومان به عنوان هزینه تمام شده استفاده هر شهروند از اتوبوس مشخص شده است.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول