اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه مطالعات زنان جامعة المصطفی العالمیه:

نماز عید قربان جلوه عظمت مسلمانان است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مطالعات زنان جامعة المصطفی العالمیه گفت: نماز عید قربان به ما این فرصت را می­دهد که یک بار دیگر وحدت رویه میان مسلمانان و اجتماع پرشور و با عظمت آنان را ببینیم.

نماز عید قربان جلوه عظمت مسلمانان است
معصومه ظهیری امروز در گفت­وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: عید قربان، عید امتحان الهی، پاک شدن در راه خدا و عید عبودیت است.
وی خاطرنشان کرد: این عید حدیث ذبح نفس است و در این روز ابراهیم در مصاف با نفس اماره­اش پیروز شد.
عضو هیئت علمی جامعة الزهرا ادامه داد: جانی که در این روز باید ذبح شود جان مادی نیست بلکه گذشتن از تمایلات و خواهش­ و ذبح نفسانیات است.
وی افزود: قربانی کردن در راه خدا همیشه بوده است اما در اسلام این قربانی در پای بت­ها و در معابد صورت نمی­گیرد بلکه به شکلی انجام می­شود که نفعی از آن به فقرا و نیازمندان برسد.
ظهیری با اشاره به اینکه دیدن خوبی­ها و خوب بندگی کردن در عرفه با عید قربان ارتباط دارد، عنوان کرد: عید قربان عید بنده­ای است که در روز عرفه با نیایش به خداشناسی رسیده و در این روز با خدای خود میثاق بندگی ببندد.
وی گفت: در نماز عید قربان دو نکته وجود دارد، یکی توبه از خطاهای گذشته و دیگری با خدای یگانه تجدید عهد و بندگی کردن.
مدیر گروه مطالعات زنان جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: نماز را در روز عید خواندن به این معناست که من اگر خطایی انجام دادم بازگردم و با خدای خود تجدید عهد کنم و این راه بندگی را تا ابد ادامه دهم.
وی اظهار کرد: جلوه دیگری که در این نماز می­شود یافت وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است.
ظهیری ادامه داد: نماز عید قربان به ما این فرصت را می­دهد که یک بار دیگر وحدت رویه میان مسلمانان و اجتماع پرشور و با عظمت آنان را ببینیم.
وی ادامه داد: همچنین قربانی کردن در این روز و توزیع گوشت میان فقرا یک تاثیر ویژه اجتماعی در این عید قرار می­دهد که همان تمرین ایثار و همکاری و دیگران را در سفره خود شریک کردن است.
مدیر گروه مطالعات زنان جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: اطعام فقرا در این روز در واقع یعنی از خود در آمدن و به احوالات مردم رسیدگی کردن و با خلق خدا پیوند برقرار کردن.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول