اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران خبر داد:

برگزاری نماز عید قربان در 61 بقعه متبرکه مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در 61 امامزاده استان خبر داد.

برگزاری نماز عید قربان در 61 بقعه متبرکه مازندران
حجت الاسلام ابراهیم حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، درباره علت نامگذاری دعای عرفه و عرفات گفت: جبرئیل حضرت ابراهیم (ع) را در زمان ظهر روز عرفه فرمود که "ای ابراهیم به گناهانت اعتراف کن و عبادتهایت را بشمار".
وی افزود: زمانی که این معرفت برای آن حضرت ایجاد شد آن روز به روز عرفه نامگذاری شده و از طرفی حضرت آدم(ع) بعد از توبه و اعتراف به گناه در این مکان مورد غفران الهی قرار گرفت.
این مسئول عنوان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در دعای عرفه روز نهم ذی الحجه را بهترین زمان برای بخشش گناهان معرفی می‌فرمایند و در دعای عرفه سوز و گذار و توسل به حضرت حق و فانی دیدن خود در مقابل ذات ربوبی را بر زبان جاری می‌کند.
حیدری با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در مورد تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: برگزاری دعای پرفیض عرفه و نماز عید سعید قربان در بیش از 60 امامزاده از جمله اهداف لازم برای رسیدن به فرامین رهبر معظم انقلاب است.
مسئول امور فرهنگی اذعان داشت: این مراسم که با حضور مشتاقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در بقاع متبرکه برگزار می‌شود خطبا به سخنرانی در مورد اهمیت این دعا و مداحان به عزاداری شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) و قرائت دعای عرفه خواهند پرداخت.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول