اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

80 زوج گناوه‌ای راهی خانه بخت شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته ازدواج 80 زوج جوان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های شهرستان گناوه راهی خانه بخت شدند.

80 زوج گناوه‌ای راهی خانه بخت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر ظهر امروز در این مراسم گفت: آرامش یکی از فلسفه‌های وجودی و ذاتی انسان است چون همه تلاش‌های بشر برای به آرامش رسیدن است.

نصرالله شفیعی بیان داشت: زوج‌های جوان بدانند که حفظ حقوق همدیگر یکی از عناصر اصلی آرامش در خانواده است.

شفیعی تاکید کرد: آنچه امروز ما در جوامع دیگر می‌بینیم این است که ارکان خانواده دارای تزلزل است که در نتیجه جامعه آنها هم دچار آسیب‌های فراوانی شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خراسان شمالی گفت: بیگانگان می‌خواهند ما با فرزند کمتر جامعه‌ای پیر داشته باشیم که نتوانیم به رشد و پویایی خود برسیم و از این راه جلوی توسعه کشور گرفته شود.

فرماندار گناوه نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان گفت: مقوله ازدواج در دین مبین اسلام مقوله‌ای عقیدتی است که تاثیرات معنوی و مادی زیادی برای بشر دارد.

غلامعلی حبیبی‌منش عنوان داشت: در سایه ازدواج است که تکامل برای انسان به وجود می‌آید و انسان راه تعالی و سعادت را طی می‌کند.

حبیبی‌منش در ارتباط با تربیت فرزند تاکید کرد: کسی که یک انسان را احیاء و زنده کند جامعه‌ای را زنده نگه داشته و در مقابل کسی که فرزندی را درست تربیت نکند مثل این است که جامعه‌ای را به کشتن داده است.

فرماندار گناوه گفت: در جامعه اسلامی ما الگوهای ازدواج سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) است.

حبیبی‌منش بیان داشت: مهریه ازدواج نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک باشد آن گونه که اسلام در مورد همه امور گفته‌اند که حد وسط را رعایت کنند در امر مهریه هم نیاز است این گونه عمل شود.

حبیبی گفت: آن چیزی که می‌تواند زندگی را پایدار کند اخلاق اسلامی است و این امر با تفکر و مطالعه امکانپذیر است.

وی اظهار داشت: زوج‌های جوان بدانند که زندگی همواره هموار نیست بلکه یک راه پر فراز و نشیبی است که سختی‌های خود را در راه نشان می‌دهد و با گذشت و صبر و شکیبایی است که می‌شود از این راه به خوبی عبور کرد.

امام جمعه گناوه نیز در این مراسم گفت: زندگی مشترک حق طبیعی انسان‌هاست که اگر اتفاق نیفتد قطعاً انسان به بی‌بندوباری و دیگر آسیب‌های اجتماعی دچار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی‌حسینی بیان داشت: دین اسلام برای ازدواج زن و مرد جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته است تا آنجایی که پیامبر اکرم(ص) ازدواج را سنت خود می‌داند.

وی عنوان کرد: امروز منشأ تمام مشکلات جوامع بشری عدم تشکیل خانواده و زندگی مشترک است.

رکنی‌حسینی خطاب به زوج‌های جوان تاکید کرد: تشکیل زندگی مشترک است که آرامش و آسایش را به وجود می‌آورد و امروز اگر موانعی در سر راه ازدواج‌ها وجود دارد موانعی است که ما خودمان آن را به وجود آورده‌ایم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول