اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

نرخ باسوادی استان بوشهر به 86 درصد رسید

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: نرخ باسوادی در استان بوشهر به 86.4 درصد رسیده و این استان رتبه ششم کشور در این زمینه را داراست.

نرخ باسوادی استان بوشهر به 86 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌ داشت: نرخ باسوادی در استان بوشهر به 86.4 درصد رسیده و این استان رتبه ششم کشور در این زمینه را داراست.

جهانبخش اضافه کرد: با تدابیر اندیشیده شده در سال‌های اخیر در زمینه سوادآموزی استان بوشهر موفق شده در این بخش موفقیت‌های چشمگیری کسب کند.

وی افزود: استان بوشهر با وجود 39 مرکز آموزش عالی و 50 هزار دانشجو ظرفیت‌های زیادی در این بخش دارد و وجود این تعداد مرکز آموزشی در استان بوشهر نشان از توانایی استان در بخش آموزش دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: استان بوشهر 707 کیلومتر مرز دریایی، 29 درصد نوار ساحلی و 51 درصد مرز دریایی با خلیج فارس دارد.

جهانبخش اضافه کرد: استقرار 7 شهرستان از 9 شهرستان استان بوشهر در مرز دریایی موجب شده صیادی و تجارت دو محور عمده در اقتصاد استان بوشهر باشد.

وی گفت: بیشترین مرز دریایی کشور متعلق به استان بوشهر است و با این ظرفیت این استان جایگاه ویژه‌ای در بخش تجارت، بازرگانی دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

استاندار بوشهر با اشاره به موقعیت شبکه جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: وجود 3 هزار و 500 کیلومتر شبکه جاده‌ای و 700 کیلومتر بزرگراه از زیرساخت‌های ارتباطی مهم در استان بوشهر است.

جهانبخش اضافه کرد: استان بوشهر 5 فرودگاه دارد که فرودگاه بوشهر و خلیج فارس عسلویه بین‌المللی است و روزانه پروازهای مهم داخلی و خارجی در این دو فرودگاه انجام می‌شود.

وی پارس جنوبی را از دیگر ظرفیت‌های مهم استان بوشهر ذکر کرد و گفت: 70 درصد منابع گازی کشور در استان بوشهر و در منطقه عسلویه است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: وجود پارس جنوبی، جزیره خارگ، صادرات 95 درصد نفت کشور از خارگ، وجود بزرگ‌ترین واحد متانول دنیا از دیگر ظرفیت‌های مهم صنعتی استان بوشهر است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول