اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی انتظامی فرماندار رباط کریم:

1500 نفر در رباط کریم امسال باسواد می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی انتظامی فرماندار رباط کریم گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در طی سال جاری بیش از 1500 نفر از بیسوادان و کم‌سوادان در این شهرستان باسواد می‌شوند.

1500 نفر در رباط کریم امسال باسواد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، ابوالقاسم شجاعی ظهر امروز در نشست ستاد راهبردی سواد آموزی شهرستان رباط کریم اظهار داشت: باید تلاش خود را به منظور ریشه‌کنی بیسوادی در این شهرستان و به ویژه روستاهای آن انجام دهیم.

وی تأکید کرد: باید در آینده‌ای نه چندان دور جشن ریشه‌کنی بیسوادی را در این شهرستان برپا کنیم و جزء شهرستانهای برتر در ریشه‌کنی بیسوادی محسوب شویم.

معاون استاندار رباط کریم افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که برای        ریشه‌کنی بیسوادی در این شهرستان باید انجام داد شناسایی بیسوادان است تا بتوانیم با آموزش‌ها و ارائه خدمات آموزشی آنان را باسواد و به چرخه آموزشی کشور وارد کنیم.

وی افزود: متأسفانه در برخی از خانواده‌های روستایی هنوز به فرزندان خود و به ویژه دختران اجازه ورود به مدرسه را نمی‌دهند لذا باید فرهنگ سازی‌های درست نیز در این زمینه انجام شود.

این مسئول گفت: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جمعیت هدف برای سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال است.

وی افزود: در این راستا این گروه سنی توسط کارشناسان نهضت سوادآموزی شناسایی شده و طی یک فرایند آموزشی آنان را باسواد می‌کنند.

شجاعی گفت: باید برنامه‌های اساسی را به منظور کاهش نرخ بیسوادی در این شهرستان اجرایی کنیم و تعداد جمعیت جوان بیسواد را در این شهرستان به حداقل رسانده و یا به صفر برسانیم.

وی داشتن سواد را از مراحل مهم تکامل و رشد انسان در تمام مراحل زندگی دانست و ادامه داد: فرد باسواد در زندگی شخصی خود موفق‌تر عمل کرده و با تدبیر به جلو رفته و می‌تواند در تصمیم گیری‌های زندگی خود موفق عمل کند.

شجاعی ارائه سیاست‌های تشویقی در مسیر باسواد شدن افراد بیسواد را یکی از مهمترین راهکارها برای حضور این افراد در کلاس‌های نهضت سواد آموزی عنوان کرد.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول