اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی خبر داد

انجام مطالعات آبخیزداری در 700 هزار هکتار عرصه خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: مطالعات آبخیزداری مربوط به 700 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این استان توسط این اداره‌ کل انجام شده است.

انجام مطالعات آبخیزداری در 700 هزار هکتار عرصه خراسان‌شمالی

موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تاکید بر اینکه تمام پروژه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی بر اساس مطالعات پیش می‌رود، اظهار کرد:‌ از مجموع مطالعات انجام شده در 700 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان 10 درصد به مرحله اجرا درآمده است.

وی تخصیص بودجه را از مهم‌ترین عوامل اجرایی این طرح‌ها اعلام کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم این اداره کل آمادگی اجرای تمامی طرح‌های مطالعه شده را دارد.

صابری در بخش دیگری با اشاره به اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی در سال 90 اظهار کرد: بر همین اساس 28 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به این اداره کل از محل اعتبار استانی با تخصیص 70 درصد برای اجرای پروژه‌های مختلف تأمین اعتبار شد.

به گفته وی، 6 میلیارد و 900 میلیون ریال نیز از محل حوادث با تخصیص صد درصد به این اداره کل تخصیص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی اجرای آبخیزداری، پیشگیری از حریق و عملیات بیولوژیکی را از جمله طرح‌هایی برشمرد که از محل اعتبارات حوادث در این استان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: تمام اعتبارات این اداره‌ کل صد درصد جذب شده و هیچ‌گونه برگشت اعتباری نداشته‌ایم.

صابری اعتبارات ملی این اداره کل برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، جنگل، مرتع و بیابان در سال جاری را 61 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 45 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته که نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری در آبخیزداری اترک در حوزه سیل گلستان و کویر مرکزی را از جمله طرح‌های اجرا شده توسط این اداره کل برشمرد و افزود: برای کنترل و پیشگیری از وقوع سیل در اترک و حوزه سیل گلستان دو اقدام اعم از طرح‌های آبخیزداری و همچنین ایجاد موانع برای کاهش خسارت صورت می‌گیرد.

بیش از 70 درصد از وسعت 28 هزار کیلومتری خراسان‌شمالی را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول