اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان:

مباحث روحی و روانی ورزشکاران مهم‌تر از کسب مدال است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: مباحث روحی و روانی ورزشکاران مهم‌تر از کسب مدال است.

مباحث روحی و روانی ورزشکاران مهم‌تر از کسب مدال است

غلامرضا بارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در صورت توجه به مقوله مهم روانشناسی ورزشی مدال‌ها و افتخارات ما در عرصه‌های بین‌المللی بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: شکی نیست که افتخارات خوبی در المپیک اخیر به دست آوردیم، در مورد بسیاری از مدال‌هایی که گرفته شد صحبت کردند، اما هیچ کس از مدال‌هایی که از دست رفت چیزی نگفت، از مدال یزدانی در کشتی، از مدال کاپیتان تیم تکواندو و یا صعود قهرمان پینگ‌پنگمان و موارد دیگر که به نظر من یکی از علل اصلی آن مشکلات روحی و روانی بود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران از بدو ورود توجه ویژه‌ای به این مهم داشتند و ما در هیچ دوره‌ای شاهد این نگاه نبوده‌ایم.

وی گفت: در دو سال اخیر کمیته روانشناسی ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی راه‌اندازی شد و دوره‌های تخصصی مختلفی برگزار و کتاب و بروشور آموزشی چاپ و تکثیر شد.

بارانی اضافه کرد: باید از این فرصت استفاده کرد که به نظر من هیئت پزشکی ورزشی اصفهان به نوبه خود و با برگزاری دوره‌ها و همایش‌های مختلف در زمینه روانشناسی ورزشی، راه‌اندازی مرکز روانشناسی ورزشی و انجام چند پژوهش در این زمینه فعال بوده است.

وی در ادامه به حضور کارشناس هیئت پزشکی ورزشی در برنامه رادیویی روز جهانی عصای سفید اشاره کرد و افزود: با حضور کارشناس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان و به مناسبت روز جهانی نابینایان، برنامه ورزش و خانواده رادیو ورزش بر روی آنتن رفت.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول