اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بویین زهرا:

امام باقر (ع) منشأ تربیت شاگردان بافضیلت هستند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بویین زهرا با اشاره به ویژگی‌های امام باقر (ع) ‌گفت: ایشان منشأ تربیت شاگردان با فضیلت هستند.

امام باقر (ع) منشأ تربیت شاگردان بافضیلت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اکرم محمد‌زادگان عصر امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام باقر (ع) در بویین زهرا برگزار شد، اظهار کرد: مدت امامت و رهبری آن حضرت نوزده سال بیشتر نبود که در طول آن چند سال هم به رقم شرایط نامساعدی که وجود داشت به نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی پرداخته و جنبش علمی دامنه‌داری را به وجود آوردند که مقدمات تأسیس دانشگاه بزرگ اسلامی را در دوران امامت فرزند گرامیشان امام صادق (ع) پی‌ریزی کرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: روایات و همچنین احادیث بسیاری در زمینه مسائل و احکام اسلامی، تفسیر، تاریخ اسلام و انواع علوم از آن حضرت به یادگار مانده که نشان‌دهنده اوج اندیشه و مکتب دینی علمی ایشان است.

وی با بیان اینکه امام باقر (ع) بین شیعیان جهان به باقرالعلوم یعنی گشاینده دریچه‌های دانش و شکافنده مشکلات علوم شهرت دارند، تصریح کرد: این مرتبه علمی ایشان موجب این شده که تمام شیعیان و کسانی که تشنه دست‌یابی به علوم و معارف بودند از علم ایشان فیض برده و استفاده کنند.

محمد‌زادگان عنوان کرد: تبین معارف و معیار‌های دین مبین اسلام در دوران زندگانی امام باقر (ع) اوج بیشتری گرفت و دستگاه خلفای عباسی نیز به این امر کاملا واقف بودند و به همین خاطر دست به آزار و اذیت شیعیان می‌زدند.

وی با بیان اینکه اراده و قدرت معنوی شیعه در هر دوره‌ای موجب شکست قوای باطل شده است، اظهار کرد: تکیه بر مبانی قرآن کریم و آموزه‌های اسلامی دستاورد بسیار بزرگی است که تا به امروز هیمنه دشمنان اسلام را در هم شکسته و آنان را در برابر شیعه ناچار به شکست کرده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) ادامه داد: ملت ایران اسلامی امروز با الگو قرار دادن سیره و منش پیشوایان و بزرگان دینی زمینه را برای ریشه‌کنی تمام کفار و مستکبران جهان مهیا می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول