اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

ثبت‎جهانی دیوار تاریخی گرگان، افتخاری برای کلاله و کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، آغاز فرآیند ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان را از افتخارات شهرستان کلاله، استان گلستان و کشور عنوان کرد.

ثبت‎جهانی دیوار تاریخی گرگان، افتخاری برای کلاله و کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در بازدید مشترک با فرماندار شهرستان کلاله از پروژه‎های گردشگری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه این اثر ارزشمند در این شهرستان قرار گرفته، با ثبت جهانی این اثر تاریخی، شمار گردشگران داخلی و خارجی و در همین راستا درآمدزایی این منطقه افزایش خواهد یافت.

 

 

دیوار تاریخی گرگان

 

وی تصریح کرد: سهم پروژه‎های گردشگری این استان با توجه به اهمیت مناطق نمونه گردشگری استان تعیین می‎شود.

عباسی با عنوان اینکه در سنوات گذشته 400 میلیون ریال بابت آسفالت در آبشار و پارک جنگلی آق‎سو هزینه شده است افزود: امسال نیز 800 میلیون ریال برای ایجاد آلاچیق، آبخوری، سکو و مبلمان در این منطقه گردشگری هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به ایجاد زیرساخت‎های گردشگری در منطقه نمونه گردشگری خالدنبی‎کلاله، اشاره کرد: حدود یک میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‎های مناسب گردشگری در این منطقه که در متراژ 5/6 کیلومتر مربع قرار گرفته نیاز است که در سال گذشته مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای زیرسازی و آسفالت مسیر هزینه شده و امسال نیز 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار مصوب برای ادامه روند زیرسازی تخصیص یافته است.

عباسی یادآور شد: 500 میلیون ریال نیز اعتبار برای مرمت امامزاده خالدنبی و ثبت ملی این اثر در نظر گرفته شده است.

 

 

منطقه نمونه گردشگری خالد نبی ‎کلاله

 

 

منطقه نمونه گردشگری خالد نبی ‎کلاله

وی همچنین خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته برق‎رسانی این منطقه نمونه گردشگری با اعتبار 2 میلیارد ریال نیز به انجام رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، روند پیشرفت ایجاد زیرساخت‎های گردشگری را در شهرستان کلاله مناسب عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با توسعه این زیرساخت‎ها زمینه‎های لازم برای حضور بیش از پیش گردشگران به این شهرستان و در همین راستا توسعه صنعت گردشگری استان فراهم آید.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول