اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی قزوین:

برج‌های دو قلوی خرقان ثبت جهانی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان میزان فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برج‌های دو قلوی خرقان در آبگرم شهرستان آوج ثبت جهانی شدند.

برج‌های دو قلوی خرقان ثبت جهانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس قزوین، اسد‌الله بیرانوند در مراسم بازدید مسئولان از برج‌های دو قلوی خرقان با بیان اینکه این مجموعه آثار و ابنیه تاریخی با بیش از یک هزار و 200 سال قدمت از آثار و بناهای برجای مانده از دوره حکومت سلجوقیان بر بخش‌هایی از خاک کشور است، اظهار کرد: مراحل مختلف ثبت و معرفی جهانی برج‌های دو قلوی خرقان به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم و بسیار حساس گردگشری این منطقه و زمینه‌ساز جذب توریست، سال گذشته به انجام رسید.

مدیرکل سازمان میزان فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به لزوم نوسازی و مرمت بناهای تاریخی این استان اضافه کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کرد تا ضمن برطرف کردن موانع و مشکلات بخش گردشگری و جذب توریست زمینه برای تحقق اهداف مهم این بخش در سطح استان قزوین مهیا شود.

وی اضافه کرد: ایجاد پایگاه ارائه تسهیلات به افراد گردشگر و نیز راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی در این بنای تاریخی بسیار ضروری است که انتظار می‌رود مسئولان توجه بیشتری به آن کنند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول