اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 آبان ماه امسال‏ در دامغان

نخستین یادواره 69 شهید عملیات سوسنگرد برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: شهرستان دامغان، 18 آبان ماه سال‏جاری میزبان برگزاری نخستین یادواره استانی 69 شهید عملیات غرورآفرین سوسنگرد است.

نخستین یادواره 69 شهید عملیات سوسنگرد برگزار می‏شود

مسئول ستاد کنگره فرماندهان و 608 شهید شهرستان دامغان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: این یادواره برای نخستین بار به صورت استانی و به میزبانی شهرستان دامغان در شامگاه 18 آبان ماه سال‏جاری و با سخنرانی یکی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس در تالار خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار می‏شود.

سیدابوالفضل تقوی تصریح کرد: در عملیات غرورآفرین سوسنگرد، شهرستان دامغان 21 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون چندین جلسه استانی و شهرستانی به منظور هرچه بهتر برگزار شدن نخستین یادواره استانی 69 شهید عملیات غرورآفرین سوسنگرد تشکیل شده است.

مسئول ستاد کنگره فرماندهان و 608 شهید شهرستان دامغان افزود: برای برگزاری این یادواره استانی، سه کمیته فرعی زیرمجموعه ستاد یادواره تشکیل شده است که برای برنامه‏ریزی و هماهنگی بهتر برگزار شدن این یادواره تلاش می‏کنند.

وی به ریاست ستاد استانی نخستین یادواره 69 شهید عملیات سوسنگرد اشاره کرد و اظهار داشت: ریاست نخستین یادواره استانی 69 شهید عملیات غرورآفرین سوسنگرد بر عهده معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان و در شهرستان دامغان بر عهده فرماندار است.

مسئول ستاد کنگره فرماندهان و 608 شهید شهرستان دامغان یادآور شد: همه تلاش‏ها و برنامه‏ریزی‏ها بر این است که بتوانیم نخستین یادواره استانی 69 شهید عملیات غرورآفرین سوسنگرد را در این شهرستان به خوبی برگزار کنیم.

تقوی گفت: در عملیات غرورآفرین سوسنگرد، حضور جهادگران استان سمنان و شهرستان دامغان برجسته بود و با برگزاری این یادواره می‏توانیم از جان‏فشانی‏ها و دلاورمردی‏های رزمندگان و جهادگران استان سمنان و شهرستان دامغان در این عملیات تجلیل کنیم و یاد و خاطره آن روزهای حماسه‏ساز را بار دیگر گرامی بداریم.

به گزارش فارس؛ در پی تهاجم ارتش مزدور بعث عراق برای مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در 31 شهریور 1359 و ورود نیروهای نظامی ارتش متجاوز بعثی به‏ همراه ادوات سنگین و سبک دشمن در جنوب و غرب کشور، مناطق وسیعی از میهن اسلامی به اشغال آنان درآمد.

در این میان، یک لشکر زرهی عراق متشکل از 200 تا 250 تانک، پس از تصرف جاده سوسنگرد ـ حمیدیه به اهواز، از مرز بستان عبور کرده و سوسنگرد را به تصرف خود درآوردند.

پس از این تجاوز، رزمندگان اسلام در تاریخ هشتم مهر 1359 در عملیاتی به دشمن حمله برده و علی‏رغم عدم تجهیز قوا و کمبود نیرو‌ها، با نیروهای عراقی مقابله کردند.

در ادامه حمله به نیروهای دشمن، تلفات بسیاری بر دشمن وارد آمد، به ‏طوری‏که پس از آن مجبور به عقب‏نشینی شدند.

در این حمله، نیروهای اسلام متشکل از مردم بومی و بسیج، به دشمن امان نداده و در تاریخ دهم مهر ماه سال 1359 هجری شمسی، سوسنگرد را از لوث دشمنان پاک کردند. در این حملات، بیش از 70 تانک و خودروی دشمن در کم‏تر از نصف روز منهدم شد و تعدادی از نفرات آنان به اسارت درآمدند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول