اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و لشکری صورت گرفت؛

برگزاری همایش فاتحان سوسنگرد در کازرون

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ فاتحان سوسنگرد و یادواره‌ی یک‌هزار و 100 شهید شهرستان کازرون و 420 شهید حوزه‌ سرزمینی، تیپ تکاور امام سجاد (ع) در کازرون برگزار شد.

برگزاری همایش فاتحان سوسنگرد در کازرون
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، همایش بزرگ فاتحان سوسنگرد و یادواره‌ی یک‌هزار و 100 شهید شهرستان کازرون و 420 شهید حوزه‌ سرزمینی، تیپ تکاور امام سجاد (ع) با حضور مسئولان کشوری، لشکری و محلی، بسیجیان، پاسداران، جانبازان، ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم شهرستان کازرون در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.
در حاشیه این نمایش کاظم پدیدار مسئول هیئت رزمندگان کازرون و دبیر همایش بزرگ فاتحان سوسنگرد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و قدردانی از ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس به ویژه حماسه‌آفرینان سوسنگرد به عنوان «کلید فتح» سایر عملیات، تجلیل از مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای مظلوم و حماسه‌آفرین شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد، جمع‌آوری، تبیین و تدوین خاطرات، عکس‌ها، فیلم‌ها، دل نوشته‌ها و... رزمندگان حماسه‌ساز سوسنگرد برشمرد و اظهار داشت: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در مورد رزمندگان، شهدا، جانبازان و حتی متوفیان حماسه‌ سوسنگرد، بیان خدمات و پشتیبانی‌های مردم شهید پرور کازرون در سوسنگرد به رزمندگان، تدوین کتاب دفاع مقدس با محوریت سوسنگرد با استفاده از خاطرات و سایر مکتوبات و آثار باقی مانده، ایجاد تعامل مثبت بین مجموعه‌ نیروهای بسیج، ارتش، سپاه و جهاد در شهرستان و ارائه‌ خروجی مناسب، ارائه و نمایش یک پتانسیل قدرتمند از رزمندگانی‌ که‌ در هشت سال‌ دفاع مقدس، حماسه‌ آفریدند و در حال‌ حاضر در مظلومیت ‌و غربت ‌بی‌توجهی، روزگار می‌گذرانند از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی با بیان اینکه به تدبیر مسئولان به ویژه امام جمعه‌، هر ساله کنگره‌ بزرگ یادواره‌ یک‌هزار و 100 شهید شهرستان کازرون برگزار می‌‌شود افزود: به منظور بهره‌برداری بهتر و مناسبت‌تر از این‌کنگره‌ تصمیم گرفتیم در صورت توفیق الهی هر ساله به یکی از عملیات‌ بزرگ و مهم رزمندگان اسلام ‌پرداخته و حماسه‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان ‌را در این ‌عملیات به عرصه‌ نمایش‌ بگذاریم.
مسئول هیئت رزمندگان اسلام کازرون با بیان اینکه ما از سوسنگرد به عنوان «کلید فتح عملیات‌ بزرگ دفاع مقدس» نام می‌بریم به جایگاه مهم آن در دفاع و مقاومت کشور اشاره کرد و گفت: در این میان نقش بسیار برجسته‌ عزیزان رزمنده‌ کازرون در این مرحله از جنگ بسیار کلیدی و تأثیرگذار بوده است.
پدیدار اضافه کرد: گفته شده که سوسنگرد در محاصره‌ عاشورا و تاسوعای 1359 با 200 رزمنده‌ مردمی و بسیجی که به تنهایی 130 نفر از آن‌ها کازرونی بودند توانستند با مقاومت جانانه و مظلومانه‌ خود مانع از سقوط سوسنگرد شوند، از این رو مقرر شد که برای نخستین سال از «فاتحان سوسنگرد» و حماسه‌های جاویدان آن به طور ویژه تقدیر و تجلیل کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ تشکیلات دولتی در این زمینه اقدامی انجام نداده و از پتانسیل رزمندگان، استفاده بهینه‌ای صورت نگرفته است ابراز داشت: به منظور بازروایی این حماسه در این مقطع، ضرورت برگزاری این همایش احساس شد تا نقش حماسه‌سازان کازرون در غبار زمان محو نشود.
دبیر همایش بزرگ فاتحان سوسنگرد با تقدیر از مسئولان استانی و شهرستان کازرون، ادارات شهرستان و اداره‌ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تعامل بین نیروهای نظامی و انتظامی در برپایی این همایش بی‌نظیر توصیف و تصریح کرد: در ابتدای امر با هماهنگی‌هایی که هیئت رزمندگان با امام جمعه انجام داد، این کار کلید خورد و با حضور فرماندار جدید که خود از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، کار همایش با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شد.
پدیدار با اشاره به نقش آفرینی رزمندگان کازرونی در منطقه سوسنگرد از ابتدای تجاوز عراق تا آزادسازی این شهر ادامه داد: حضور رزمندگان کازرونی در دفاع و آزادسازی این شهر به اندازه‌ای مشهود بوده است که جان برکفان کازرون آنجا را شهر دوم خود می‌دانستند.
به گزارش فارس، برنامه‌های اصلی این همایش شامل سخنرانی، ارائه‌ گزارش، پخش کلیپ، نقل خاطرات، مداحی، قرائت شعر و نمایش تئاتر و برنامه‌های جانبی شامل نمایشگاهی از اعزام نیروها به جبهه تا انجام عملیات و غرفه‌هایی از عکس، جنگ‌افزارها، ماکت شنی عملیات بود.
این همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول