اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل بنیاد حفط آثار گیلان:

تدبیر مقام معظم رهبری سبب آزادسازی سوسنگرد شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: آزادسازی سوسنگرد با اندیشه و تدبیر آیت‌الله خامنه‌ای و در راستای فرمان امام راحل به فاصله یک روز محقق شد.

تدبیر مقام معظم رهبری سبب آزادسازی سوسنگرد شد
رسول جلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به فرارسیدن 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و اظهار داشت: نفش مقام معظم رهبری در شکست حصر سوسنگرد بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی افزود: در 31 سال پیش در پاسخ به حمله وحشیانه رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام و حمایت استکبار جهانی، دلاورمردان ارتش، سپاه و بسیج با از خودگذشتگی و اطاعت از فرمان امام خمینی (ره) که فرموده بودند «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود»، این حماسه تاریخ‌ساز و ماندگار را به وجود آوردند.
این مسئول با بیان اینکه سوسنگرد از چهارم مهر تا 26 آبان سال 59 چند بار در اختیار نیروهای ایرانی و عراقی قرار گرفت، افزود: عملیات‌های مختلفی برای آزادسازی آن انجام شد.
وی ادامه داد: در آن روزها جنگ تحمیلی شاهد خیانت‌های بنی‌صدر و لیبرال‌ها به نظام نوپای اسلامی بود و مقام معظم رهبری در کنار فرماندهان و رزمندگان بوده و از نزدیک در سنگرها اوضاع را زیرنظر داشتند و با درایت خود و مجاهدت شهید چمران و همرزمانش با تأسی از فرمان امام راحل، سوسنگرد به فاصله یک روز آزاد شد.
جلایی با اشاره به اینکه بدون تردید اجرای این فرمان امام راحل جز با اندیشه و تدبیر آیت‌الله خامنه‌ای محقق نمی‌شد، تصریح کرد: معظم‌له پس از انجام مدیریت کلان در شورای عالی دفاع به این نتیجه رسیدند که با تاسیس ستاد جنگ‌های نامنظم در جبهه‌های جنگ و سپردن فرماندهی آن به شهید مصطفی چمران به سرمنزل مقصود می‌رسیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز که جمهوری اسلامی ایران به سبب دست یافتن به قله‌های دانش و فناوری در جهان می‌درخشد بدون تردید ثمره تدابیر و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به شهیدی از گیلان در آزادسازی سوسنگرد، افزود: شهید عبدالله عیسی‌پور از شهدای گیلانی در سوسنگرد است که با یک گروه 12 نفری از نیروی هوایی برای آزادسازی سوسنگرد تلاش کرد و تنها رزمنده نیروی هوایی بود که در این شهر به شهادت رسید.
وی با اشاره به شهدای هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: این شهدا به خاطر اسلام و حمایت از خط ولایت فقیه جان خود را فدا کرده و به مقام شهادت رسیدند.
جلایی، راه شهدا را راه اسلام، امام، رهبری و حفظ نظام جمهوری اسلامی عنوان و اذعان داشت: همه باید در ادامه دادن راه شهدا ثابت قدم باشند.
وی افزود: فعالیت‌های ما باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگرفته از پیام‌ها و توصیه‌های شهدا باشد و کسانی که می‌خواهند در حوزه ایثارگری فعالیت کنند باید ببینند شهدا از ما چه خواسته‌اند.
این مسئول، جهاد ملت ایران در دوران دفاع مقدس را بر محور مجاهدت در راه خدا توصیف کرد و ابراز داشت: شاخصه بزرگ و وجه تمایز دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها مجاهدت و تلاش در راه خدا بوده و هر جا این امر محور باشد موجب پیروزی مسلمانان می‌شود.
وی، یکی از ویژگی‌های بزرگ واژه جهاد را مقابل دشمن قرار گرفتند معرفی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نیز ایمان و ایثار که از شاخصه‌های بزرگ دوران دفاع مقدس بوده، می‌تواند ما را در مصاف با دشمن پیروز کند. 
جلایی با بیان اینکه ایمان و ایثار تنها برای فدا شدن نیست، یادآور شد: ایمان و ایثار به معنای استفاده از تمام ظرفیت‌های انسان برای انجام جهاد اقتصادی است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول