اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد:

شناسایی 60 شهید گیلانی شکست حصر سوسنگرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از شناسایی 60 شهید گیلانی شکست حصر سوسنگرد و آزادسازی این شهر در دوران دفاع مقدس خبر داد.

شناسایی 60 شهید گیلانی شکست حصر سوسنگرد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلائی عصر امروز در جلسه به مناسبت فرا رسیدن 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد و آزادسازی این شهر در سال 59 با تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار داشت: گنج‌های دفاع مقدس باید استخراج شده و در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
وی با اشاره به توجه به شکست حصر سوسنگرد در سال‌های اخیر، افزود: سوسنگرد از چهارم مهر تا 26 آبان سال 59 چند بار در اختیار نیروهای ایرانی و عراقی قرار گرفت و عملیات‌های مختلفی برای آزادسازی آن انجام شد.
جلائی از شناسایی 60 شهید گیلانی حصر شکست سوسنگرد و آزادسازی این شهر در دوران دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: عملیات‌های امام مهدی (عج)، شهید مدنی و شکست حصر سوسنگرد برای آزادسازی این شهر صورت گرفته و در 26 آبان سال 59 سوسنگرد آزاد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به خیانت بنی‌صدر در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: نقش مقام معظم رهبری در شکست حصر سوسنگرد تاثیرگذار بود.
وی مقاومت سوسنگرد در دفاع مقدس را بیاد ماندی خواند و بیان داشت: شهید عبدالله عیسی‌پور کاکرودی از شهدای گیلانی در شکست حصر سوسنگرد بود.
به گفته جلائی، شهید عیسی‌پور با یک گروه 12 نفری از نیروی هوایی برای آزادسازی سوسنگرد تلاش کرد و تنها رزمنده نیروی هوایی است که در این شهر به شهادت رسید.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خواستار فضاسازی رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس شد و ابراز داشت: 3 فیلم مستند در واقعه شکست حصر سوسنگرد ساخته شده است.
وی با بیان اینکه 42 شهید گیلانی شکست حصر سوسنگرد از رزمندگان ارتشی بودند، افزود: 5 شهید از نیروی انتظامی و 12 شهید از رزمندگان سپاه و بسیج بودند که در سوسنگرد به شهادت رسیدند.
جلائی بر ماندگاری حماسه‌های رزمندگان در تاریخ تاکید کرد و اذعان داشت: عوامل موفقیت رزمندگان که موجب فتح‌های بزرگ رزمندگان شد باید اعلام شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان عملیات‌های دوران دفاع مقدس را تنها هجوم انبوه انسانی ندانست و تصریح کرد: این نوع تفکر اشتباه است زیرا اعتماد به خدا و باور به خود فتح‌های بزرگ را پدید آورد.
وی جهاد ملت ایران در دوران دفاع مقدس را بر محور مجاهدت در راه خدا توصیف کرد و گفت: شاخصه بزرگ و وجه تمایز دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها مجاهدت و تلاش در راه خدا بوده و هر جا این امر محور باشد موجب پیروزی مسلمانان می‌شود.
جلائی ملت ایران را آشنا با واژه جهاد معرفی کرد و بیان داشت: تمام فعالیت‌های جمهوری اسلامی در 32 سال اخیر برخاسته از مجاهدت برای خدا بوده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: کشورهایی که در دوران دفاع مقدس مقابل ملت ایران صف‌آرایی کرده بودند امروز نیز مقابل ما برای عدم موفقیت در جبهه اقتصادی قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: غربی‌ها در تلاشند تا راه پیشرفت ایران را سد کنند و تعبیر و واژه جهاد به دلیل اینکه مقابل دشمن قرار گرفته‌ایم به‌کار برده شده است.
جلائی یکی از ویژگی‌های بزرگ واژه جهاد را مقابل دشمن قرار گرفتند معرفی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نیز ایمان و ایثار که از شاخصه‌های بزرگ دوران دفاع مقدس بوده، می‌تواند ما را در مصاف با دشمن پیروز کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ایمان و ایثار تنها برای فدا شدن نیست، یادآور شد: ایمان و ایثار به معنای استفاده از تمام ظرفیت‌های انسان برای انجام جهاد اقتصادی است.
به گفته وی، ایمان و ایثار استفاده از حداکثر توانایی‌های انسان در مقابله با دشمنان است.
جلائی گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد و دیگر مناسبت‌های دفاع مقدس را درس عبرت برای دشمنان نامید و خاطرنشان کرد: مولفه‌های پیروزی به واسطه ایمان و ایثار به دست می‌آید و همیشه باید مد نظر باشد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید براینکه برای پیشرفت و سعادت ایران به اسلام نیاز داریم، بیان داشت: هیچ عاملی به غیر از اسلام و انگیزه‌های دینی توانایی بسیج مردم به منظور مجاهدت در راه خدا را ندارد و برای رسیدن به عزت و پیشرفت مانند دوران مقدس ناگزیریم به طرف جهاد در راه خدا حرکت کنیم.
جلائی فرهنگ و دستاوردهای دفاع مقدس را سبب بیمه شدن انقلاب دانست و افزود: هر عقل سلیمی می‌پذیرد که برای ادامه راه پیشرفت و ترقی باید از همان معیارها استفاده شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: تمام پیروزی‌ها به واسطه خون مطهر شهدا به دست آمده و همه مدیون شهدا هستیم.
وی شهدا را انسان‌های مومنی معرفی کرد که در راه خدا مزد شهادت گرفتند و اذعان داشت: اگر انگیزه در جهاد غیر از مجاهدت برای خدا باشد به مقام شهادت نمی‌رسیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول