اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

فلسفه عید قربان وحدت مسلمانان در برابر دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: فلسفه عید قربان اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان اسلام، رسیدن به قرب الهی و مراتب عالی تقواست.

فلسفه عید قربان وحدت مسلمانان در برابر دشمنان است

حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه عید قربان را از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و اظهار داشت: در اسلام اعیاد قربان و فطر به عنوان اعیاد مذهبی مسلمانان مطرح شده و مسلمانان در این روز وظایف خاصی دارند.

وی با بیان اینکه در روز عید فطر مسلمانان به شکرانه یک ماه روزه‌داری با عبادت کردن خدا پایان ماه رمضان را جشن می‌گیرند، افزود: در عید قربان بالغ بر سه میلیون نفر حجاج بیت‌الله‌الحرام در مکه مکرمه ضمن انجام اعمال و مراسمات حج، در راه خدا گوسفند قربانی می‌کنند.

فخری با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ حج در مکه، تصریح کرد: امسال به خاطر مصادف‌شدن عید قربان در روز جمعه از نظر فقه اسلام نماز روز جمعه ساقط می‌شود و مسلمانان نماز عید قربان به جا می‌آورند.

رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عید قربان را عید معنویت، ایثار و فداکاری دانست و گفت: قربانی‌کردن در این روز به معنای ایثار است، زیرا انسان از مال و دارایی خود در راه خدا ایثار می‌کند و حضرت ابراهیم(ع) در این روز در یک آزمون سنگین الهی فرزندش اسماعیل را قربانی کرد.

وی با اشاره به مشترکات مسلمانان برای ایجاد وحدت و اتحاد گفت: اعتقاد به خدا، پیامبر و کتاب واحد و همچنین اعتقاد به اعمال عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشترک مانند نماز، روزه، جهاد، حج، نمازهای جمعه، عید قربان و عید فطر و مهم‌تر از همه داشتن دشمنان مشترک آنان همانند آمریکا و اسرائیل می‌تواند از جمله ابزار وحدت مسلمانان باشد.

فخری در ادامه با بیان اینکه حقیقت عید قربان، ذبح نفس سرکش و مبارزه با ظلم و ظالم است، گفت: عید قربان یادآور قربانگاه ابراهیم خلیل‌الله و درس ایثار و فداکاری در راه خدا است.

رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حضرت ابراهیم با تسلیم در برابر امر الهی در امتحان بزرگ الهی سربلند شد، اذعان داشت: ایام ذی‌الحجه بهترین زمان برای رسیدن به قرب الهی، ایمان و مراتب عالی تقوای الهی است و عید سعید قربان عید صداقت و پاکی و تسلیم ‌شدن انسان مؤمن در برابر اراده پروردگار است.

انتهای پیام/ب20 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول