اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

1586 مبلغ در سطح کهگیلویه و بویراحمد فعالیت تبلیغی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد یک‌هزار و 586 نفر مبلغ در سطح کهگیلویه و بویراحمد به صورت ثابت و غیرثابت زیر نظر سازمان تبلیغات فعالیت می‌کنند.

1586 مبلغ در سطح کهگیلویه و بویراحمد فعالیت تبلیغی دارند

حجت‌الاسلام سید مهدی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: سازمان تبلیغات نهادی است برخاسته از متن انقلاب اسلامی که در سال 58 به فرمان امام راحل تأسیس شد و تاکنون فعالیت‌ها و خدمات بی‌شائبه به عموم ارائه داده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هدف ذاتی و عمده این سازمان را ترویج و نشر معارف اسلامی در سطح استان ذکر کرد و گفت: برنامه‌های این سازمان حمایت و هدایت تشکل‌های دینی مذهبی، آموزش‌های تخصصی، پژوهش‌های دینی و حمایت از ترویج و ترغیب قرآن‌آموزی بوده است.

ساداتی به شرح دیگر وظایف سازمان از جمله تبیین و شناساندن معارف و ارزش‌های اسلامی، ترویج اخلاق اسلامی، احیاء اندیشه‌های تابناک اسلامی در بین مردم اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد 86 نفر از مبلغین ثابت سازمان تبلیغات اسلامی به صورت پاره وقت و تمام وقت در مناسبت‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و ملی برای ترویج احکام و دیگر مسائل مذهبی به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: از برنامه‌های مهم روحانیون و مبلغین در طول سال برگزاری گفتمان‌های دینی مذهبی در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین برگزاری و اقامه نماز جماعت در سطح استان بوده که اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت آن به نسبت پیدا شده است.

وی به تعداد هزار و 500 مبلغ دیگر در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های مهمی که سازمان تبلیغات انجام داده توزیع بیش از 15 هزار جلد کتاب فرهنگی و دینی در سطح این استان بوده است.

ساداتی تعداد تشکل‌های مذهبی تحت پوشش این سازمان را یک‌هزار و 400 تشکل ذکر کرد و ابراز داشت: سازمان تبلیعات به منظور ساماندهی تشکل‌ها و نیز ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از سوی تشکل‌ها، خدمات لازم را به آن‌ها ارائه کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 10 نمایندگی و اداره در سطح استان به فعالیت‌های مذهبی و ارائه خدمات به مراجعین فعالیت دارند.

وی نیاز استان به توسعه مراکز آموزشی با گرایش‌های مختلف را ضروری دانست و اظهار کرد: در راستای توسعه مسائل فرهنگی دبیرستان صدرا با گرایش مذهبی در استان راه‌اندازی شده و با توجه به محدودیت‌ها و کمبود امکانات در سال اول با استقبال خوب دانش‌آموزان همراه شد.

ساداتی به همکاری آموزش و پرورش در راستای پیشبرد اهداف این مرکز آموزش اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش استان تاکنون همکاری خوبی داشته و انتظار می‌رود نسبت به توسعه این مراکز آموزشی در دیگر شهرستان‌های این استان اقدامات لازم را انجام دهد.

این مسئول فرهنگی مذهبی بیان کرد: در حال حاضر دبیرستان علوم و معارف صدرا در شهرستان‌های گچساران و دهدشت مشغول ارائه خدمات به متقاضیان در رشته‌های معارف اسلامی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول