اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران:

سالانه 166 میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: سالانه 166 میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود که مصارف ما در بخش‌های مختلف 142 میلیارد متر مکعب است.

سالانه 166 میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد رضا غروی پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج شرکت ملی گاز ایران در مشهد اظهار کرد: قبل از انقلاب فقط پنج شهر کشور گازرسانی شده بود اما در حال حاضر 930 شهر و 13 هزار روستای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 میلیون و 900 هزار انشعاب در کشور نصب شده است، افزود: با این تعداد انشعاب، 19 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی را زیرپوشش قرار دارند.

وی اظهار داشت: برای گازرسانی به این شهرها 226 هزار کیلومتر شبکه تغذیه و انشعاب در شهرها ایجاد شده است و علاوه بر این بیش از 51 هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک و 63 نیروگاه نیز از مصرف کنندگان گاز کشور هستند.

غروی در بخش دیگری از سخنان خود به مصرف گاز در کشور اشاره کرد و افزود: هم اینک سالانه 166 میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود که مصارف ما در بخش‌های مختلف 142 میلیارد متر مکعب است.

وی اظهار داشت: 33 درصد مصارف انرژی کشور در بخش خانگی و تجاری، 21 درصد در صنایع عمده و 39 درصد هم در بخش نیروگاه‌ها و هفت درصد مصارف متفرقه است.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران به افزایش مصرف گاز با توجه به شروع فصل سرما اشاره کرد و ادامه داد: در این شرایط با ورود به فصل سرما حضور بسیج می‌تواند کمکی به مدیریت بهتر این وضعیت باشد.

وی گفت: در شرایط عادی سهم مصارف بخش خانگی در سبد مصرف انرژی کشور 33 درصد است اما این سهم در شرایط خاص چون زمستان به بیش از 63 درصد می‌رسد.

غروی خاطرنشان کرد: آنچه برای سازمان بسیج تعریف شده علاوه بر ماموریت‌های نظامی، در شرایط خاص و غیر مترقبه است از بسیج توقع است که حضور فعال در صحنه داشته باشد و بر این اساس در مواردی که حضور آنان می‌تواند کمکی برای ما باشد مشخص شده و مباحث آموزشی لازم در صورت لزوم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول