اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

توسعه طرح‌های گازرسانی روستایی در قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: طرح‌های گازرسانی روستایی در قزوین توسعه می‌یابد.

توسعه طرح‌های گازرسانی روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، احمد عجم امروز در بازدید از طرح نوسازی مسجد امام زمان (عج) دهستان حصار بخش آبگرم با اشاره به اینکه سالیانه بیش از 400 میلی‌متر بارندگی در شهرستان آوج در فصول مختلف سال توسط دستگاه‌های هواشناسی به ثبت می‌رسد که این امر بیانگر ایجاد بستر خوب برای توسعه عرصه‌های مختلف مانند کشاورزی است، اظهار کرد: توسعه طرح‌های آبرسانی بخش کشاورزی در اراضی و مزارع زیر پوشش در استان قزوین از اولویت‌هایی است که در کارگروه‌های ویژه این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته بیش از 300 نقطه در سطح شهرستان‌ها و مراکز مختلف این استان شناسایی شده‌‌اند که در طرح ساماندهی آب‌های سطحی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیش از تعداد 130 عنوان از این 300 منطقه شناسایی شده برای ساماندهی طرح آب‌های سطحی در شهرستان آوج قرار دارد، بیان کرد: در حال حاضر در تلاشیم تا با رفع موانع زیربنایی عرصه‌ای ارزشمند را برای تأمین آب برای توسعه بخش کشاورزی مهیا کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به توسعه طرح‌های گازرسانی در بخش آبگرم عنوان کرد: به دلیل دو موضوع کمبود منابع مالی و گستردگی جغرافیایی تا سال گذشته کار گازرسانی به تعدادی از روستاهای بخش آبگرم با مانع مواجه شده بود اما در سال جاری قصد داریم تا با انشعاب‌گیری از یکی از خطوط انتقال گازرسانی به استان مازندران زمینه را برای انتقال شبکه گاز به روستاهای بخش آبگرم مهیا کنیم.

عجم ادامه داد: طرح گازرسانی به دو بخش طارم و الموت شرقی نیز کار‌های مطالعاتی آن انجام شده که با انشعاب‌گیری از همان خطوط ارسالی به شمال کشور، مراحل آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تعامل خوب با وزارت نیرو برای تحقق وعده‌های حوزه گازرسانی و تأمین آب عنوان کرد: رایزنی‌ها و گفت‌وگو‌های مختلفی در این خصوص با مسئولان مربوطه در وزارتخانه انجام شده که امیدواریم با تحقق مصوبات آن زمینه رشد استان قزوین مهیا شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه در حوزه راه‌سازی و نوسازی روستایی در قزوین فعالیت‌های خوبی به انجام رسیده است، تشریح کرد: توسعه قنوات، کمک به تقویت راه‌های روستایی و حل مشکلات مجتمع‌های بزرگ تولیدی و کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان قزوین در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول