اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تحویل 60 هزار کلاس در 3 سال

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سه سال گذشته در سطح کشور 60 هزار کلاس درس آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

تحویل 60 هزار کلاس در 3 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز امام رضا (ع) به نمایندگی از 30 مدرسه در استان فارس اظهار داشت: ساخت هر کلاس درس 60 میلیون تومان هزینه دارد و برای ساخت این تعداد مدرسه 3 هزار و 600 میلیارد تومان در کشور هزینه شده است.

وی افزود: برای این تعداد کلاس 400 میلیارد تومان تجهیزات نیز هزینه شده است و در مجموع اعتبارات ساخت 60 هزار کلاس در کشور را به 4 هزار میلیارد تومان می‌رساند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: با این تعداد طرح که آموزش و پرورش افتتاح کرده 120 هزار کلاس از نوبت بعد از ظهر به صبح آورده شده است که با در نظر گرفتن 60 هزار کلاس ساخته شده و 60 هزار کلاس ساماندهی شده از فضاهای رها شده متوجه نیاز عظیم کشور به مدرسه‌سازی می‌شویم.

وی ادامه داد: اگر از همین حالا تا صد سال دیگر نیز با همین شتاب در کشور مدرسه بسازیم همچنان نیاز داریم چرا که علاوه بر مناطق فاقد مدرسه مناسب و تعداد مدارس دوشیفته، بسیاری مدارس نیز باید نوسازی یا به دلیل فرسودگی بازسازی شوند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید نگاه خود را به سمتی ببریم که آموزش و پرورش وارد استاندارد بین‌المللی شود.

وی اضافه کرد: بسیار مسرورم از اینکه انتقاداتی که از آموزش و پرورش می‌شد از رنگ دیوار، بخاری نفتی و نبود معلم به گلایه از نبود کامپیوتر و هوشمند نشدن برخی کلاس‌ها تقلیل یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: 6 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز ابتدایی در کشور وجود دارد که تمام آنها باید ورزش کنند.

وی ادامه داد: 12 میلیون دانش‌آموز سالن ورزشی نیاز دارند و ساخت 4 هزار سالن ورزشی و 400 استخر در کشور شروع شده است و در استان فارس نیز حداقل باید 10 استخر احداث شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شک نکنید که بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی همچون طلاق، سرقت، اعتیاد و ... در صورت سرمایه‌گذاری بر روی آموزش و پرورش با هزینه بسیار کمتری کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رویکرد محور بودن آموزش و پرورش در کشور در حال فراگیر شدن است.

این مقام مسئول اظهار داشت: رسانه‌ها باید به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در بحث سهم ادارات در هوشمندسازی مدارس کمک کنند و مسئولان را برای این مصوبه قانونی مورد سؤال قرار دهند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول