اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خبر داد

پرداخت مطالبات موسسات درمانی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: به زودی تمامی مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد در مازندران پرداخت می‌شود.

پرداخت مطالبات موسسات درمانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، یحیی صالح طبری در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاونان، روسای ادارات ستادی و شهرستانی برگزار شد، گفت: با توجه به بند ب ماده 38 قانون برنامه پنج ساله توسعه اساسنامه «سازمان بیمه سلامت ایران» تصویب و این سازمان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: بر این اساس 17 سازمان بیمه‌گر دیگر نیز در این سازمان تجمیع می‌شوند.

صالح طبری اعلام کرد: به زودی تمامی مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد با این سازمان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به عقد قرارداد با پزشکان سطح دو در طرح ملی پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع بیان داشت: برای عقد قرارداد با این پزشکان هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته و پس از ثبت‌نام و شروع فعالیت همه پرداختی‌ها به این افراد با استناد به گزارش‌گیری سیستمی صورت می‌پذیرد.

وی همچنین لازمه برخورداری همه هموطنان از خدمات پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری را داشتن پوشش بیمه‌ای دانست و از آمادگی کامل سازمان بیمه سلامت استان و ادارات و نمایندگی‌های تابعه شهرستان‌ها برای پوشش بیمه درمان ایرانیان با مشارکت 50 درصدی دولت خبر داد.

وی افزود: کسانی که امکان پرداخت 50 درصد بقیه سهم بیمه شده را نیز نداشته باشند با معرفی به کمیته امداد حضرت امام(ره) با تخفیف دفترچه بیمه درمانی را به مدت یک سال دریافت می‌کنند.

* حفظ حقوق و آسودگی بیمه‌شدگان

صالح طبری یادآور شد: از اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت عدالت‌محوری است به این معنی که تمام مردم ایران تحت یک پوشش بیمه‌ای قرار گرفته و همگی از خدمات یکسانی برخوردار  می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به تجمیع 17 سازمان بیمه‌گر در بیمه سلامت ایران افزود: براین اساس بیمه‌های مکمل نیز از سوی بیمه پایه سلامت انجام خواهد گرفت.

وی با اعلام این که خرید راهبردی سرلوحه کار بیمه سلامت قرار دارد، افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع، هزینه‌های پرداختی بیمه‌ها بالا خواهد رفت ولی به طور محسوسی هزینه‌های پرداختی از جیب مردم با رعایت سیستم ارجاع کاهش می‌یابد.

صالح طبری بیان داشت: رویکرد سازمان بیمه سلامت به سمت سلامت‌نگری است و اصول اولیه ما هم اجرای طرح پزشک خانواده شهری و تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت است که از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های آن به شمار می‌آید.

* اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری نیازمند عزم جدی است

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خواستار عزم استانی و حمایت همه‌جانبه رسانه‌ها در اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری شد.

وی با اشاره به تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران لازمه پیشبرد اهداف آن را انسجام، همدلی و وفاق همگان برشمرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری در استان اعلام کرد: شروع کار طرح ملی پزشک خانواده شهری در استان به هماهنگی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمه‌ها و مسئولان با دقت خاصی آغاز شد تا آنجا که منظم‌ترین و پیشرفته‌ترین کار در مورد این طرح در استان مازندران صورت گرفت که نتیجه انسجام و هماهنگی تمامی بخش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تغییر ذائقه مردم و عادت کردن آنها به این طرح در ابتدا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، خواستار عزم استانی و حمایت همه جانب رسانه‌ها در اجرای این طرح ملی که از خواسته‌های مقام عظمای ولایت است، شد.

وی همچنین افزود: تنها نسخه شفابخش برخی از نارسایی‌ها در نظام سلامت با اجرای این طرح از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول