اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

سامان‌دهی بافت فرسوده قم با 30 میلیارد تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: سامان‌دهی بافت فرسوده قم از جمله مصوبات سفر رهبری است که با اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار در قم در حال انجام است.

سامان‌دهی بافت فرسوده قم با 30 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قلندر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه‌های عمرانی گسترده‌ای که طی سال‌های اخیر در قم به بهره‌برداری رسیده‌اند ابراز کرد: در حال حاضر دو درمانگاه و چهار مرکز ورزشی در کنار مدرسه‌ای 12 کلاسه در بخش‌های مختلف قم در حال ساخت هستند.

وی افزود: هفت پروژه از 18 طرح عمرانی قم در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید که همه آن‌ها در قالب طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به قم خواهند بود و 11 پروژه دیگر نیز تا پایان سال مالی 92 – 91 به پایان خواهند رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به الحاق 32 هکتار زمین در پردیسان به منظور جایگزین برای زمین‌های خطرآفرین گفت: پیمانکار تعیین شده در حال حاضر به آماده‌سازی زمین مشغول بوده و به زودی این زمین‌ها جایگزین سکونت‌گاه‌های غیر رسمی خواهند شد که این امر در قالب مصوبات سفر دوم هیئت دولت به قم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شهر قم 17 محله به عنوان سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شناسایی شده‌اند که وضعیت نامناسبی دارند و باید با همکاری دولت و مردم مشکل این محدوده‌ها حل شود.

قلندر با بیان اینکه احیا و سامان‌دهی بافت فرسوده قم نیز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان اجرا خواهد شد، عنوان داشت: تاکنون 50 درصد این مبلغ تخصیص داده شده و در کنار آن، بهسازی محدوده امام‌زادگان چهل اختران در دستور کار قرار داشته و هم‌اکنون این طرح در مرحله تملک اراضی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه شهرداری در این زمینه همکاری خواهد داشت، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم نیز بیش از 6.5 میلیارد تومان در این خصوص هزینه کرده و بیش از 50 واحد ملکی را تملک و تخریب کرده است و امیدواریم پروژه‌ای با معماری ایرانی ـ اسلامی به زودی در این منطقه به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهسازی معابر شهری پردیسان مبلغ 100 میلیارد ریال اختصاص یافته بود که تاکنون بیش از مبلغ تعیین شده تأمین شده و بلوارهای ناقص، نیمه‌کاره و یک‌بانده به دو بانده تبدیل شده و سنگفرش معابر پردیسان نیز در حال انجام است.

قلندر از تخصیص یک میلیارد تومان برای تأمین روشنایی شهرک پردیسان خبر داد و افزود: از دیگر اقدامات اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم می‌توان به تعریض معابر اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه پردیسان در آینده با 300 هزار نفر جمعیت و 1500 هکتار مساحت بزرگ‌ترین منطقه قم خواهد شد عنوان داشت: اصلاح و بهسازی معابر در این شهرک اهمیت فراوانی دارد.

وی گفت: پروژه رعایت معماری اسلامی و معیارهای انقلاب در طراحی نمادهای شهری از جمله طرح‌ها و مصوبه‌های نرم‌افزاری سفر رهبری به قم محسوب می‌شود که اداره‌کل راه و شهرسازی قم در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

قلندر با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری قم در این زمینه با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند افزود: برخی نمادهای غیر اسلامی در ساختمان‌سازی قم رواج یافته بود که هم‌اکنون رعایت معماری اسلامی از ادارات دولتی آغاز شده و درباره کاربرد نمادهای غربی در ساختمان‌سازی نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: ادغام وزارت‌خانه‌های مسکن و راه با یکدیگر تأثیرات چشمگیری بر حوزه راهداری قم داشته و موجب شکوفایی اقدامات در این زمینه در سطح استان شده است.

وی ادامه داد: بحث تهاتر چندان در پروژه‌های راه و شهرسازی قم وجود ندارد و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام است مشکلات موجود در این زمینه حل شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول