اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی:

ترویج فرهنگ ورزش از ادارات و ارگان‌ها آغاز شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی گفت: ترویج فرهنگ ورزش به منظور عمومی‌شدن آن در میان آحاد جامعه باید از ادارات و ارگان‌ها آغاز شود.

ترویج فرهنگ ورزش از ادارات و ارگان‌ها آغاز شود

فریدون نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی در سطح استان، اظهار داشت: برای عمومی‌کردن ورزش در میان آحاد جامعه باید ترویج فرهنگ ورزش از ادارات و ارگان‌ها آغاز شود و با ترویج ورزش‌های کم‌هزینه در جامعه شاهد سلامتی و نشاط در افراد جامعه باشیم.

وی افزود: ایجاد ارتباط مستمر با ادارات و دستگاه و به ویژه مراکز آموزشی، علمی و ورزشی را در توسعه ورزش‌های همگانی موثر است و دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی به دلیل ارتباط با نوجوانان و جوانان نقش بسزایی در توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی دارند.

نوری در ادامه به عملکردهای هیئت در سال جاری اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته تقویم ورزشی منسجم برای هیئت ارائه شد و در 18 شهرستان به صورت سازماندهی تثبیت شد در حالی که در گذشته فعالیت‌های این هیئت نامنظم اجرا می‌شد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی ابراز داشت: برگزاری دوره‌های مربی‌گری، برگزاری مسابقات باشگاهی، منطقه‌ای و استانی، شناسایی افراد و تیم‌های برتر رشته‌ها برای شرکت در مسابقات شمال‌غرب کشور و ملی و برگزاری جشنواره های بومی و محلی و از همه مهم‌تر اجرای برنامه‌های استعدادیابی از مهم‌ترین عملکردهای هیئت در سال جاری است.

وی با بیان اینکه هیئت همگانی دارای 23 کمیته تخصصی و 10 کمیته غیرتخصصی است، ادامه داد: پیاده‌کردن الگوهای عملی در توانمندسازی همه جانبه ورزشکاران رشته‌های همگانی و تشکل‌های مرتبط، بومی‌سازی روند برنامه‌ها بر اساس نیازهای استان، تاکید بر مشارکت‌پذیری همه‌جانبه بر اساس قابلیت‌های رشته‌های ورزش همگانی و ایجاد انگیزه در میان ورزشکاران رشته‌های همگانی، رویکردهای این هیئت است.

نوری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت برای تشویق و مشارکت مردم به ورزش است، گفت: اگر دستگاه‌ها و ادارات تنها یک درصد از اعتبارات خود را در زمینه ترویج فرهنگ و توسعه ورزش‌های همگانی صرف کنند گام موثری در این زمینه برداشته می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایحان‌غربی با بیان اینکه ترویج و همه‌گیرسازی فعالیت‌های ورزش همگانی به صورت موردی و مناسبتی است، بیان کرد: صیانت از هویت و فرهنگ سنتی و اصیل پهلوان ورزشی، بسترسازی برای رشد جسمانی، عاطفی و روحی ورزشکاران رشته‌های همگانی، تعامل فعال و ترویج رقابت‌پذیری در بین ورزشکاران رشته‌های همگانی از جمله اهداف فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول