اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مطالعات شرکت عمران شهری ایران:

40 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در ایران وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: بیش از 72 هزار هکتار محدوده بافت فرسوده و بیش از 40 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در ایران وجود دارد.

40 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در ایران وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، فرهاد قلی‌زاده بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار داشت: نهضت عظیم احیای سکونتگاه‌های غیررسمی باید نهادینه شود.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های کشور موفقیت در طرح سکونتگاه‌های غیررسمی است که گریبانگیر شهرهای مختلف شده است.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی معضلات فراوانی در ایران از بین می‌رود و یا به حداقل می‌رسد.

وی مدیریت و تعامل بین مسئولان شهرستان رفسنجان را نمونه بارزی از راه‌های موفقیت در این پروژه خواند و تصریح کرد: با مدیریتی یکپارچه و وحدت، شهری توسعه یافته می‌سازیم.

قلی‌زاده با تاکید بر تلاش همه جانبه برای فعال کردن اقتصاد شهر بیان داشت: این امر مهم با مشارکت مردم به وجود می‌آید.

وی عنوان کرد: بیش از 72 هزار هکتار محدوده بافت فرسوده و بیش از 40 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در ایران وجود دارد که توانمندسازی آن فقط با مشارکت مردم به وجود می‌آید.

قلی‌زاده ابراز داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تمام مسئولان و همچنین آموزش دادن ساکنان این گونه مناطق برای کسب موفقیت مؤثر است.

وی با اشاره به نقش شهرداری و شوراها بیان کرد: دولت باید به صورت حاکمیتی و در قالب سیاست‌گذاری و حامی وارد عمل شود و هرچه در توان دارد در راه موفقیت این پروژه‌ها حمایت خود را داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر تعریف چشم‌انداز برای شهر و مشخص کردن مسئولیت هر بخش گفت: تلاش برای فرهنگ‌سازی در جامعه و ارتقای آن و همچنین ارتباط با مردم مهم‌ترین اصل در زمینه کسب موفقیت است.

به گزارش فارس،‌ کارگاه آموزشی ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی با حضور خداداد مقبلی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در سالن کنفرانس فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول