اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان:

ارتقای بهره‌وری و بهبود شاخص‌ کیفیت خدمات اولویت برق همدان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: پاسخگویی به مشترکان، ارتقای بهره‌وری و بهبود شاخص‌های کیفیت خدمات در اولویت کارهای شرکت توزیع نیروی برق همدان قرار دارد.

ارتقای بهره‌وری و بهبود شاخص‌ کیفیت خدمات اولویت برق همدان است

حاجی‌رضا تیموری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه باورها اصلی‌ترین هدف شرکت برق استان همدان برای رضایت خداوند و رضایت مردم است، اظهار داشت:‌ منشور اخلاقی شرکت، باورها و ارزش‌ها در هر زمان و مکانی مورد توجه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود:‌ از جمله ارزش‌هایی که مد نظر این مجموعه قرار دارد می‌توان به ارزش‌های اخلاقی، عدالت‌محوری، پرهیز از تبعیض و تکریم ارباب رجوع اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه استفاده از انتقادها، پیشنهادات و نظریه‌های سازنده فرصت‌های کلیدی هستند، تصریح کرد: انتقادپذیری، صرفه‌جویی، سرعت عمل و بالا بردن بهره‌وری در اجرای پروژه از دیگر شاخص‌هایی است که مورد توجه مجموعه کارکنان شرکت برق همدان قرار دارد.

وی با اشاره به چشم‌انداز شرکت اظهار داشت: در راستای این مهم نیز تأمین برق مطمئن و پایدار، تعامل مطلوب با ذی‌نفعان و ارتقای رضایتمندی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تیموری اضافه کرد: داشتن منابع انسانی و ساختاری پویا و آینده‌نگر، برخورداری از سازمانی یادگیرنده و پیشرو در نوآوری، بهره‌مندی از دانش و تکنولوژی روز، پاسخگو بودن به نیازهای مشترکان و سرویس‌دهی منظم به آنها نیز از دیگر ارکان مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: قانون استقلال شرکت‌های توزیع، توسعه انرژی‌های نو و انرژی‌های جایگزین، استفاده از انرژی مولدهای مقیاس کوچک و وجود منابع انسانی توانا و با پتانسیل همه به عنوان فرصتی هستند تا در تحقق اهداف نظام مقدس به کار گرفته شوند.

 

* در پی اصلاح الگوی مصرف انرژی هستیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان افزود: تحقق ارتقا و توسعه نظام مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف با رویکرد کاهش شدت انرژی از مواردی است که در پی اجرایی شدن آن هستیم و در راستای اجرای این مهم به مشارکت مردم برای استفاده بهینه از برق نیاز است.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه و ارتقای سطح استانداردهای مصرف برق و تولید تجهیزات برقی برای رسیدن به سطح بهینه گام موثری برداشت، بیان داشت: با اجرای این امر می‌توان تلفات انرژی را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

تیموری ابراز داشت:  پاسخگویی به مشترکان، ارتقای بهره‌وری و بهبود شاخص‌های کیفیت خدمات در اولویت کارهای شرکت توزیع نیروی برق استان قرار دارد که روند کاهش تعداد قطعی‌ها و انرژی توزیع نشده پاسخ مثبتی به انتظارات مردم است.

وی ادامه داد: استقرار و توسعه فناوری‌ها، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند کردن شبکه‌ها در دستور کار شرکت برق استان قرار دارد که به دلیل مشکلات نقدینگی اجرای آنها با چالش مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌هایی که تحت تأثیر کمبود نقدینگی قرار دارد اجرای طرح‌های عملیاتی به منظور اصلاح، بازسازی و نوسازی تأسیسات و تجهیزات شبکه‌های فرسوده است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی به ویژه اصلاح الگوی مصرف و استفاده از مولدهای مقیاس کوچک، بیان داشت: همراهی و مشارکت مردم در این زمینه یک نعمت است و ادامه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مدیریت مصرف در نیمه دوم سال 91 نیز از ضروریات شرکت توزیع به شمار می‌رود.

تیموری عنوان کرد: وزارت نیرو تعهد دارد تا پایان دولت دهم 3 هزار مگاوات از این نیروگاه‌های ظرفیت کوچک را به بهره‌برداری برساند و این در حالی است که تاکنون 400 مگاوات به بهره‌برداری رسیده‌ است.

به گفته وی، تاکنون توسط شرکت توانیر برای 10 هزار مگاوات از این نوع نیروگاه‌ها مجوز خرید تضمینی و برای 4 هزار و 500 مگاوات نیز پروانه صادر شده و 3 هزار مگاوات نیز عقد قرارداد صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان ابراز داشت: عدم تأمین منابع مالی توسط بانک‌ها و عدم ساخت داخلی موتورها و توربین‌ها از عمده‌ترین مشکلات شرکت‌های سرمایه‌گذار محسوب می‌شود.

 

*استفاده از انرژی‌های نو منوط به مشارکت مردمی است

وی گفت: تولید یکی از زیرساخت‌های توسعه و مصرف آن نیز از شاخص‌های توسعه‌‌یافتگی هر استان به شمار می‌رود که ارتقای توانمندی در تولید برق با استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر جز با مشارکت و حمایت مردم امکان‌پذیر نیست.

تیموری اظهار داشت:‌ ما می‌توانیم با استفاده درست و منطقی از انرژی برق علاوه بر اینکه به اقتصاد خانواده خود کمک ‌کنیم در رشد و توسعه پیشرفت کشور نیز سهیم باشیم و از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: با خاموش کردن فقط یک لامپ 100 واتی توسط هر مشترک، 2 هزار و 700 مگاوات از پیک بار کشور کاسته می‌شود که در حفظ سرمایه ملی و بالا بردن ضریب اطمینان پایداری شبکه‌های برق مؤثر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان ابراز داشت:‌ خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی مناسب به 580 هزار مشترک از افتخارات پرسنل شرکت برق استان همدان که رضایتمندی مردم را سرلوحه کار خود قرار داده محسوب می‌شود.

وی با اشاره به چالش‌های اساسی شرکت برق تصریح کرد: تأمین منابع مالی، دریافت بهای انرژی مصرفی مشترکان، وجود معضلات ساختاری تراکم ساختمانی، تراکم ترافیکی و... از دغدغه‌های مدیران ارشد صنعت برق به شمار می‌رود.

تیموری بیان داشت:‌ رشد نابهنجار شهرنشینی در حاشیه شهرها که خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه کرده، عدم اجرای استانداردهای مناسب در صنایع الکتریکی و صنایع ساختمانی، عدم وجود قوانین بازدارنده در واردات لوازم برقی و تجهیزات غیر استاندارد و پرمصرف نیز از دیگر چالش‌های فراروی شرکت است.

وی تأکید کرد: سرقت انرژی و شبکه‌ها، ناپایداری شبکه‌ها، افزایش قیمت و تورم در نرخ خرید تجهیزات و تأسیسات برق، تثبیت قیمت انشعاب از سال 83 تاکنون و عدم پرداخت غیرحضوری بهای انرژی از جمله مشکلاتی هستند که سرعت کارها را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول