اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان:

16 درصد مشترکان برق نهاوندی پرداخت غیرحضوری دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 16 درصد از مشترکان برق نهاوندی پرداخت غیرحضوری داشته‌اند و 29 درصد تلفات برق نیز به این شهرستان مربوط می‌شود.

16 درصد مشترکان برق نهاوندی پرداخت غیرحضوری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حاجی‌رضا تیموری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر برق شهرستان نهاوند با اشاره به 574 هزار مشترک برق در استان همدان تا پایان سال 90 اظهار داشت:‌ شهرستان نهاوند با 58 هزار مشترک، 10 درصد مشترکان برق استان همدان را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه طول شبکه‌های توزیع استان همدان 16 هزار و 159 کیلومتر است، افزود: طول شبکه‌های توزیع شهرستان نهاوند نیز یک هزار و 600 کیلومتر و تعداد ترانس‌های به کار گرفته شده در این شهرستان شامل یک هزار و 505 دستگاه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: استان همدان دارای یک هزار و 64 روستا است که شهرستان نهاوند 16 درصد از روستاهای استان را به تعداد 174 روستا شامل می‌شود که تمام روستاهای این شهرستان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: تعداد چاه‌های برقدار آب کشاورزی در استان نیز 6 هزار و 112 حلقه است که از این تعداد 604 حلقه در شهرستان نهاوند قرار دارد.

تیموری با بیان اینکه پیک بار مصرفی برق شهرستان نهاوند 64.5 مگاوات است، یادآور شد: جذب اعتبارات در شش ماه نخست امسال برای استان همدان 43 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده که سهم شهرستان نهاوند 5 میلیارد و 190 میلیون ریال است.

وی تعداد خاموشی شهرستان نهاوند را 205 مورد ذکر کرد و ابراز داشت:‌ 16 درصد از مشترکان برق نهاوندی پرداخت غیر حضوری داشته‌اند و 29 درصد تلفات برق نیز به این شهرستان مربوط می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به 84.5 درصد وصول مطالبات در این شهرستان خاطرنشان کرد: ماتریس SWOT (شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها) در سرلوحه کار شرکت توزیع نیروی برق قرار دارد.

تیموری بیان داشت:‌ از جمله ارزش‌هایی که مدنظر این مجموعه قرار دارد می‌توان به ارزش‌های اخلاقی، عدالت‌محوری، پرهیز از تبعیض و تکریم ارباب رجوع اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از انتقادها، پیشنهادات و نظریه‌های سازنده فرصت کلیدی هستند، خاطرنشان کرد: انتقادپذیری، صرفه‌جویی، سرعت عمل و بالا بردن بهره‌وری در اجرای پروژه از دیگر شاخص‌هایی است که مورد توجه مجموعه کارکنان شرکت برق همدان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: قانون استقلال شرکت‌های توزیع، توسعه استراتژی نو و انرژی‌های جایگزین، استفاده از انرژی مولدهای مقیاس کوچک و وجود منابع انسانی توانا و با پتانسیل همه به عنوان فرصتی هستند تا در تحقق اهداف نظام مقدس به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه توسعه و ارتقای سطح کمی و کیفی مهارت‌های مدیریتی، مشاوره‌ای و اجرایی نیز از دیگر برنامه‌های شرکت توزیع است، یادآور شد: با توجه به اینکه امسال پیک بار استان کاهش یافته و روند افزایش مصرف مشترکان کنترل شده اما همچنان مصرف مشترکان ایرانی سه برابر مصرف اروپاست.

تیموری افزود: در استان همدان 38 شرکت سرمایه‌گذار برای احداث این نیروگاه‌ها با قدرت 400 مگاوات به شرکت توزیع برق همدان و برق باختر مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 9 شرکت سرمایه‌گذار احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک را در دست اقدام دارند.

به گفته وی عدم تأمین منابع مالی توسط بانک‌ها و عدم ساخت داخلی موتورها و توربین‌ها از عمده‌ترین مشکلات شرکت‌های سرمایه‌گذار محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه درآمد ارزی ناشی از صدور انرژی برق و جایگزین کردن آن به جای نفت دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: در نتیجه صرفه‌جویی طی شش ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل شده که صادرات انرژی نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

در پایان این مراسم از زحمات مهندس شیرزاد جمشیدی تقدیر و مهندس عواطف فاضلی به عنوان مدیر برق شهرستان نهاوند معرفی شد.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول