اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لردگان:

1.4 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان لردگانی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان لردگان از پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات کشاورزی به کشاورزان این شهرستان خبر داد.

1.4 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان لردگانی پرداخت شد

علی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در بحث کشاورزی انجام شد پرداخت تسهیلات کشاورزی است که افزون بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان، گفت: تاکنون 70 طرح کشاورزی در این شهرستان تصویب و 120 طرح دیگر نیز در دست اجراست تا پس از تصویب در جلسه طرح توسعه کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شود.

زاهدی با بیان اینکه دولت برای غنی‌سازی بخش کشاورزی و خودکفایی در این بخش برنامه‌های بسیاری را در دستور کار قرار داده است، گفت: در حال حاضر سه طرح بزرگ کشاورزی شامل طرح بزرگ شیلات پشت دریاچه کارون چهار، طرح بزرگ احداث سردخانه فلارد و طرح پرورش قارچ در منطقه خانمیرزا در این شهرستان در دست اجراست.

فرماندار شهرستان لردگان ادامه داد: علاوه بر طرح‌های بزرگ چندین طرح کوچک نیز از جمله تأسیس مرغداری یا پرورش انواع پرندگان در این شهرستان در دست اجراست.

وی با اشاره به سیاست دولت در راستای حمایت از طرح‌های کشاورزی در راستای تأمین غذای مردم، گفت: بر همین اساس دولت به افراد متقاضی که سایر شرایط لازم را داشته باشند زمین مورد نیاز را تخصیص می‌دهد.

زاهدی با تأکید بر استفاده از کشاورزی مکانیزاسیون، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی مجموعه‌ای از علوم و فنون کاربردی است که مطالعه، شناخت و به کارگیری انواع مختلف ماشین و ابزار نیروی محرک، در مراحل مختلف تولید و در فرآوری محصولات کشاورزی را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مکانیزاسیون استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول