اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان خبر داد

تولید سالانه 110 هزار تن خرما در دشتستان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان از تولید سالانه 110 هزار تن خرما در دشتستان خبر داد.

تولید سالانه 110 هزار تن خرما در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامحسین خسروی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اساسی مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان دشتستان در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی این شهرستان است و در کارگروه توسعه بخش کشاورزی در ماه‌های گذشته مطالعات و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت پذیرفته است.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: تولید 70 درصد از تولیدات کشاورزی استان و 85 درصد از سهم صادرات کشاورزی استان مربوط به شهرستان دشتستان است و این مهم نشان‌ از توانمندی شهرستان دشتستان در عرصه کشاورزی و تاکیدی بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این منطقه است.

خسروی به سطح بالای زیر کشت شهرستان دشتستان اشاره کرد و بیان داشت: دشتستان 116 هزار هکتار اراضی تحت کشت در بخش‌های سیفی، زراعت، باغداری و ... دارد و میزان تولیدات کشاورزی این شهرستان در طول سال به 418 هزار تن می‌رسد.

وی دشتستان را بزرگ‌ترین تولیدکننده خرمای استان دانست و اضافه کرد: دشتستان با دارا بودن 4 میلیون و 500 هزار اصله نخل و تولید سالانه 110 هزار تن خرما رتبه اول تولید این محصول در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول اذعان داشت: توجه دولت به توسعه بخش کشاورزی با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان دشتستان در این عرصه موقعیتی منحصر به ‌فرد برای این خطه به‌ وجود آورده و باید با برنامه‌ریزی دقیق نهایت بهره‌برداری را برای توسعه شهرستان دشتستان ببریم.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: با اجرای طرح توسعه کشاورزی در کشور، این طرح با استقبال بالای مردم شهرستان دشتستان مواجه شد به طوریکه تاکنون 288 طرح با اعتبار 600 میلیارد ریال در این شهرستان مصوب و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

خسروی در ارتباط با نوع طرح‌های مصوب در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: تولیدات گیاهی و گلخانه‌ای، پرورش دام و طیور، پرواربندی، تولید عسل و بهسازی نخیلات و روش‌های آبیاری مهم‌ترین طرح‌هایی هستند که در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان دشتستان به تصویب رسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر بانک‌ها برای تزریق اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها اضافه کرد: تاکنون تنها 10 درصد از تسهیلات طرح توسعه کشاورزی به متقاضیان این طرح‌ها در شهرستان دشتستان پرداخت شده و لازم است بانک‌ها با تعامل بیشتری روند اجرایی این طرح‌ها را سرعت بخشند.

خسروی گفت: امروز این شهرستان به لحاظ خشکسالی‌های هفت سال اخیر با مشکل شدید کم‌آبی مواجه است که این مشکل بر کمیت و کیفیت تولیدات کشاورزی دشتستان مؤثر بوده است.

وی با اشاره به راهکارهای لازم برای مقابله با بحران خشکسالی در شهرستان دشتستان ابراز داشت: ایجاد سدهای آبخیزداری و آبخوان‌د‌اری و سدهای بتونی در رفع مشکل خشکسالی دشتستان بسیار اثرگذار است.

فرماندار دشتستان با اشاره به ضرورت توسعه شبکه پایین‌دست سد رئیسعلی دلواری تصریح کرد: تکمیل فازهای اجرایی سد رئیسعلی دلواری و توسعه شبکه پایین دست این سد از مسائلی است که برای رفع مشکلات کشاورزی این شهرستان مورد نیاز است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول