اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل:

7 سد خاکی در استان اردبیل در حال احداث است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از اجرای 7 سد خاکی در سطح استان اردبیل خبر داد.

7 سد خاکی در استان اردبیل در حال احداث است

داود نجفیان در حاشیه بازدید از سد کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اعلام اینکه هفت سد در سطح استان در حال اجراست، اظهار داشت: امیدواریم عملیات ابنیه سد کوثر که از 90 درصد پیشرفت برخوردار است، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: خط انتقال اجرای سد کوثر نیز از 45 درصد پیشرفت برخوردار است که پیمانکار تاکنون 7 هزار و 600 کیلومتر از خط انتقال را نیز انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل یادآور شد: ما برای خرید سوله به قیمت مصوب به 4 میلیارد تومان اعتبار فوری نیاز داریم تا با تامین آن از طریق شرکت پگا بتوانیم سوله مورد نظر را خریداری کنیم که این امر اگر تا 15 روز آینده صورت نگیرد، قطعاً با افزایش قیمت روبه‌رو خواهیم بود.

نجفیان گفت: اگر این امر صورت گیرد پیشرفت خط انتقال سد کوثر به 65 درصد خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه این سد از سال 83 بعد از انتخاب پیمانکار و مطالعات انجام شده، شکل اجرایی به خود گرفته است، عنوان کرد:‌ قرار بود در مدت 50 ماه این پروژه احداث شود که به دلایل مختلف تکمیل آن با تاخیر مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان داشت:‌ احداث این سد علاوه بر آبیاری مزارع بخشی از آب شرب شهرستان کوثر را نیز تامین می‌کند و در ایجاد ظرفیت‌های گردشگری نیز در کنار آبگرم موثر خواهد بود.

نجفیان افزود: همچون سد سبلان در اطراف این سد نیز می‌توان مجموعه‌های گردشگری را راه‌اندازی کرد تا اهالی بتوانند از این قابلیت نیز بهره‌مند شوند.

وی در پایان تصریح کرد: سد کوثر جزو 20 طرح تراز اول مهر ماندگار کشور محسوب می‌شود که امیدواریم با انجام تعهدات عملیات اجرایی سد کوثر از این طریق تا پایان دولت دهم تکمیل و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول