اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق می‌شود

بهره‌برداری آزمایشی کانال‌های درجه 3 و 4 سد رئیسعلی دلواری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان از بهره‌برداری آزمایشی کانال‌های درجه 3 و 4 سد رئیسعلی دلواری در سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری آزمایشی کانال‌های درجه 3 و 4 سد رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان سیاوش هنری صبح امروز در نشست مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از نقاط مستعد استان در عرصه کشاورزی است و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این منطقه از مهم‌ترین اهدافی است که مدیران برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: تأخیر در اجرای کانال‌های سه و چهار مربوط به انتقال آب به اراضی کشاورزی شبانکاره یکی از مسائلی است که از ناحیه مسئولان شاهد طرح آن هستیم و این امر به دلیل معارضات مردمی پیشرفت خوبی نداشته است.

هنری بیان داشت: در سال‌های گذشته اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال برای احداث کانال‌های درجه سه و چهار به منظور آبیاری اراضی شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده، ولی به دلیل معارضات مردمی اجرای این طرح‌ها با مشکل مواجه و 320 میلیارد ریال از این اعتبارات برگشت خورد.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته با اعتبار 80 میلیارد ریالی موفق به اجرای 55 کیلومتر از کانال‌های درجه سه و چهار به منظور آبیاری اراضی کشاورزی زیر پوشش سد رئیسعلی دلواری شدیم و این امر تحولی در توسعه و گسترش کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کرد.

این مسئول در خصوص بحث معافیت در بهره‌برداری اراضی از منابع آب ادامه داد: این مسئله یکی از خواسته‌های مردم و مسئولان شبانکاره است که در مراتب مکرر مطرح شده و حتما از طریق سازمان آب منطقه‌ای استان بوشهر این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان عنوان کرد: اجرای کانال‌های درجه سه و چهار با سرعت صورت می‌پذیرد و در مناطقی که شاهد نقص هستیم در آینده نزدیک مرتفع خواهیم کرد.

هنری متذکر شد: بر اساس پیش‌بینی‌ها و اطلاعات موجود در سال جاری امکان ارائه آب به کشاورزان وجود ندارد و فقط به صورت آزمایشی این کانال‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس اداره منابع آب اذعان داشت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب استفاده از آب چاه موجود در هر مزرعه تنها در مزرعه و محل حفر مجاز است و انتقال آن به اراضی کشاورزی دیگر مغایر قانون است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول